Ugrás a fő tartalomra

SG 2019


Azt szokták mondani az emlékek megszépülnek az idővel, hát ahhoz, hogy ez megszépüljön jó sok idő fog kelleni.

Történetesen az év egyik legjobban várt versenye volt az SG2019! Gregáék már egy éve tolják az arcunkba a facen, és kb 3-4 hónapja nincs olyan nap, hogy valami post a derbyvel kapcsolatban ne kerüljön napvilágra. De tehetik is, hiszen álom szép terep, és jó is, na meg csillió rendező, úgyhogy elvben csak jó lehet a derby. A kedvenc szállásunk, és az esti western étterem fogja tökéletessé tenni a hétvégét. De azért vannak olyan nüanszok amik megkeseríthetik a rendezők és a versenyzők életét is. Ilyen pl. egy sarkividéki front, szakadó havasesővel és 2 fokkal májusban. Na de ez a verseny nem azért volt sz@r mert esett, a fenét, azért mert el volt b….szva a pályakitűzés nem kicsit, hanem nagyon. Ha talán az elit mellett a kisebb pályákra is jutott volna a marketing mellett, meg azért olykor az ösvényekre is idő, akkor talán ilyen gond nincs. Pedig Grega egy jó pályakitűző, mondjuk egy olyan terepen ahol csukott szemmel is lehet technikás tájbringa pályát tűzni, nem annyira bonyolult, de a vasárnapi terep már nem ilyen volt. Én mindig próbálok úgy csinálni pályákat, hogy olyan helyen viszem ahova én is szívesen megyek, oda ahol csak szívok általában nem küldök be senkit! És az, hogy az úgymond rövidebb pályák, végig szopják a Slovenij Gradec feletti meredek alpesi hegyoldalt, és mindezt teszik pöttyözött ösvényeken, amik nem járhatok sárban, és olykor azért kell szalagozni mert nincsenek is, szóval ez több mint bosszantó. OK, hogy én dagadt vagyok, és nem tudok ilyen helyen semmit sem kezdeni, mert a tolásban nálam nem sok lassabb van, lefele meg szétparázom magam hogy mikor forr fel a fék, és maradnak félárván a gyermekeim, de ebben az oldalban szárazon sem lehetett volna bringázni. Jó valami Nino Shurter talán tudott, volna, vagy Absolon e-bikeval, de pont nem az elit szivatta magát azon az oldalon, hanem a hobby kategóriák, vagy éppen a korosabbak. Ezt a részét Grega rohadtul nem gondolta át. Mert valljuk be amikor én megláttam, hogy 20 kilón lesz 650 szint azt mondtam, Ok ha ez egy normális osztrák pályakitűzés nem lesz ezzel gond, felmegyek a dózereken, legurulok valami erdei ösvényen, és még az időjárás sem számít. Na de itt kicsit sem ez történt.
NA de hogy is volt!

Péntek délután indultunk el kellemes 20 fokos napsütésből széllel Veszprémből. Kálmiékat felvéve, még a napszemüveget is magamra tettem, hogy aztán Herendnél lerakjam és többet ne is gondoljak rá hogy felvegyem. Mindenesetre csak Ausztriában futottunk bele némi esőbe, ami aztán Szlovéniáig kitartott. Szinte egyszerre értünk a busszal a szállásra, ahol Ágival konkrétan egy számunkra luxus lakosztálynak tűnő apartmant kaptunk a hétvégére, mindezt reggelivel 23 euro + tax-ért.
A szombati reggeli a szokásos volt, bár valamivel kisebb mennyiségben, mint megszoktuk, de bőven jól lakott mindenki a verseny előtt. Mire leértünk a VK.ba már folyamatos szitálásban volt az eső.

SG1 a gyökerek nyertek

Tudtuk mi vár ránk, gyökér - gyökér hátán, és annyi út egy terepen, amennyi összesen a magyar térképeken nincs. A szitáló eső és a 8-11 fok nem volt feltétlen marasztaló de OK.
Kapásból futással kezdtem a rajtból, lévén egy kijárt árkon kellett volna átkerózni, aminek a csúszós sár még jobbat tett. Mondanom sem kell, hogy az 1-esre egy kisösvényt nem nekem találtak, ki, jó perc veszteséggel értem az egyébként holt primitív pontot. Na innen jött a tekerés. egészen jól éreztem magam a gyökereken a teló tette a dolgát, ráadásnak fel is mentem a 2-esre az előttem indulóra. A 3-asra aztán Zoli megjött mögülem, nem értette mit keresek ott, hát ez van lassú vagyok egy ilyen terepen mint a csiga ... A 4-et már együtt fogtuk, hogy aztán közösen menjünk el egy világ körüli útra. Ő körbe járta a világot, én legalább a térképen maradtam, azzal a kb. 40 emberrel aki ott állt a feltételezett pont helyén. Aztán én nekem leesett a turpisság, így az 5 is meglett. A hiba oka nyilván az volt, hogy a hanga fűben végig ment két bringás a nyomot mindenki ösvénynek nézte, és szépen egy jó 40 fokkal elhúzott északra, onnan aztán csőstül jött a gond, nekem még mázlim volt. A 6 tök egyenes gyökér szívás, bár a kis hídon akkora hátast dobtam, hogy az SI is leszakadt a kezemről. A 7 már okosabb volt… nálam mert én nem láttam meg a térképen, hogy megy be rá egy ösvény, és nyilván körbe szivattam magam. Innen újabb hiba a 8-ra, de kb. 2 perc után kapcsoltam, hogy rohadtul nem jó fele jövök, így vissza, majd simán kapni ki a pontot, hogy a 9 megint egy egyenes legyen. Jött a 10 ami előre vetítette a másnapi végítéletet. Egy durung völgy átkelés, 2 lemaradt úttal, meg egy eltűnővel, és egy olyan útvonallal, ami maga volt a rémálom a pöttyözött útjaival. A dózer meg extra nagy kerülő lett volna. Innen jött a kevésbé ismert rész, ahol trükkös átmenetek tömkelege várt ránk. Én mondjuk nem szívtam meg a 41-et, de többen szálltak el rajta.  A cél előtt még volt egy érdekes ösvény, de végül 94 alatt sikerült abszolválni, ezt a középtávú versenyt.

Este közös western kajálás, majd próbálni pihizni, de úgy döngött a szél odakint, hogy sok alvás megint nem lett belőle.

SG2 „Bringa? Az meg ide minek?

Pedig a kezdés jó volt, gyors és sík, igaz a beton nem ért le az ösvényig, amit a térképen menet közben nem láttam, de nem fordultam vissza. A 2. már észjátékosabb volt, de gondot nem okozott, a 3 meg egy szimpla durung mászás lett. A 4-re megjött a térkép első szívatása. Azért választottam a lentebbi utat, mert a pöttyös rész az egy mező közepén volt, így gondoltam csak nem gyökeres. Amikor viszont megláttam a tisztást agyat akartam dobni. Egy beszántott szántó, a végén átbukós drótkerítéssel, ösvény nélkül. A ponthoz bemenni meg maga volt a dagonya halál. Innen logikusan mindenki ledurrantott a völgybe. Én maradtam a gerincen körbe dózer/beton kombón megkerülve a félterepet, egy szintúton durrantottam be. NA sikerült egy úttal korábban lemenni, vesztve 50-70m szintet meg vagy 4 percet. Innen nulla észjáték, csak picit figyelni. De azt sem, mert tömegek másztak fel le a pöttyösökön. És ha véletlenül ültem a bringán, akkor felfelé le a gépről lefelé meg jó esetben roller. Gyakorlatig végig túrtuk a hegyoldalon a pöttyös szutykokat, az összeset. Végül aztán lemehettünk frissíteni és térképet átforgatni. Legalább ott hosszútáv jellegű pálya rész jött elő. Persze fel a vár melletti szurdokvölgybe, rá egy pöttyösre. Majd megkerülni fél Szlovéniát, hogy egy ehte egyenes pontot kifogjunk. Innen aztán olyan meredek felfelé állt előttem, hogy nem bírtam megtekerni. Onnan irány a szintösvény, ami kb minden volt csak épp szintbe menő nem! A 13-ra megjött Zoli, majd a 14 re menet Kornél is hátba vert. Először volt jó a körbetekerés dózeren. Aztán irány a vár, hogy ismét szopó utakon sártól folyó dágványban lejussunk a faluba, ahol flass backnek még ránk toltak vagy 50 m szintet, aztán be a célba. Szétázva, a végén már nem tudtam az újaimmal a váltót tolni. Szétfagytam, hogy 3 órát szívjak a terepen. Áginak ezt sikerült 4 re feltornázni.

Na ok, hogy gyenge vagyok, de egy olyan pályát amiben direktbe szívsz fel a pontokra, szóval kritikán aluli.

Én szeretem Szlovenij Gradecet, de ez most nekem is túlment a tűréspontomon. Megnéztem később a női elit illetve a 40-es pályákat, hát azok jobban hasonlítottak egy hosszútávú futamhoz. Tényleg az egészben a legrosszabb, hogy végig túrtak velünk egy komplett hegyoldalt zergebaszta ösvényeken. Ez minden nekem már csak nem tájbringa. Remélem, legközelebb visszamegyünk inkább gyökérlanba!
Bringa amorf, első teló beállva, jövőhéten K3… remélem társam is lesz!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

K3 ismét

A K3 egy olyan pontja az évnek, ami a fontos események között szerepel a versenynaptáramban. Idén azonban lévén viszonylag rossz időpontra volt kezdetben meghirdetve, elengedtem. Aztán szerencsére eltolták egy héttel, és mivel mi erre eltoltunk egy másik versenyt, egy fél évvel, ezért felszabadult a hétvége. Ha már szabad volt ideje társat keresni. Nyilván adott Csonti és elsőbbséget élvez, de abban biztos voltam, hogy kihagyja ezt a mókát. Adott lenne Robi is, és éppen ráakartam írni, amikor egy messengeres beszélgetésünk során valahogy szóba jött Bedő Csabival a derby, és kapásból mondta hogy jönne! Úgy gondoltam, ha Robit érdekli a verseny úgyis jelentkezik, és majd akkor max 3-an megyünk. (Mondjuk ebben az esetben én a lassú visszafogó csiga szerepét töltöttem volna be). Szóval volt csapat, többet nem is nagyon törődtünk a rendezvénnyel. Kicsit több mint egy héttel a rendezvény előtt, május 1.-én este felé, Csabika hív. „Szia, most toltak ki a műtőből, szolnál Mikinek hogy ne

Súlyban az erő

Súlyban az erő avagy „Celebnek lenni oly nehéz” azaz K3 a Mátrában   Tavaly félelmeteset mentünk Csontival a Bakonyban, az első K3-momon. Sokat beszélgettünk róla, rengeteg anekdota, érdekesség vett minket körül. A kérdés legfőképpen bennünk is az volt, hogy ez egy kicsúszott eredmény volt, vagy tényleg jók vagyunk ebben a műfajban? De tökmindegy miről volt szó, a vége mindig az volt, hogy idén is megyünk! Így amikor kiderült a dátum, már hívtam is elnyűhetetlen társam és mondtam neki; „Május 6, délután 5 körü,l valahol Budapesten felveszlek!” Persze az elmúlt egy év anekdotái nem múlhattak el nyomtalanul. Finoman kibővítettük az érdeklődők névsorát, lévén hogy a tájbringások egy része teljesen beizgult a versenyre, és el is jöttek rá szép számmal. Mondjuk ezzel még népszerűbbé tettük a versenyt, de öngólt lőve magunknak is hoztunk nem kevés kihívást. Hisz ha csak a számunkra ismeretlenektől eltekintünk, a nevezők között voltak a: Tűzoltók 4 keréken, a visszat

K3 mert kell

Immáron harmadszor tértünk vissza Csontival közösen a K3-ra! Idén is, mint az ezt megelőző két évben, a sprint távra esett a választás. A tavalyi Mátrai hegyvidék után nyilván szimpatikusabbnak tűnt a Vértes lankásabb lejtőivel találkozni, ráadásnak a Vértes azért kicsit sem ismeretlen azoknak, akik tájékozódási sportokat űznek, így bizakodva vághattunk neki az idei derbinek. Az MTBO-sok több csapatban is képviseltették magukat, így nyilván köztünk egy barátságos rivalizálás is kialakult. Itt volt Lavi-MM páros, Mozsi-Ipsics Laci-Dankó Pityu, Hidas Zoliék, Noémi-Béci páros, Gabi-Csabi és a fiai, na meg nyilván mi is. 12 óráson meg Ember Ágoston- Máthé Tomi, és a Száguldó Virágok Orsi vezetésével is neki vágott az idei K3-nak. Ránk már Csonti előzetes panaszi sem vetettek jó képet. Csonti az egy héttel korábbi Pannonon igen jól ment, de egész héten fáradtsággal küzdött, nekem meg a Pannon rendezése mellett, a Balaton marci 50km-e is a lábamban volt. Ráadásnak péntek délután elke