Ritka alkalom az amikor eltudok indulni a Crosskovácsi
maratonon, mert általában olyankor mindig dolgozom, ballagtatok, vagy évzáró
van, szóval olyan dolgok amiről csak nagyon indokolt esetben tudok meglógni. De
mivel idén még később van évvége, így ismételten eljutottam a maratonra, amiről
azt mondják a legjobb az országban. Hogy nekem erről mi a véleményem? Hát talán
a végén!
3 hete nem versenyeztem, ami tavasszal meglepően sok
kihagyás, lévén, hogy ilyenkor van a nagy bringa verseny dömping, mégis úgy alakult,
hogy nem mentem versenyezni. A Bakony maraton kissé megviselt, majd a jövő héten eleve egy konferenciára/továbbképzésre
voltam hivatalos, ráadásnak erre a hétvégére még bekaptam valami brutális
gyomorfertőzést is, így örültem, hogy nem a Szilvásvárad volt oda betervezve. A
múlt hétvégén meg Ausztriába lett volna jó menni, egy kicsit tájbringázni, de
már tanév elején megígértem, hogy elmegyek egy 3 napos 8.-os
osztálykirándulásra, így az is ment a lecsóba, bár a kirándulás nagyon jó volt,
na meg a konferencia is. Egyszóval wellness, munka volt, tekerés annál
kevesebb. Ráadásnak, ha szabad voltam, akkor meg családi kötelezettségeknek
kellett eleget tenni, így egy - egy óra maradt bringázásra az elmúlt hetekben.
Azért Pünkösd hétfőn sikerült kimenni egy hosszabbat outizni,
ami bíztató időeredményt hozott. Illetve a heti Péterhalmi edzésen sem mentem
rosszul! Ezzel szemben, amit a Crosskovácsin átéltem, hát azt elemezni kell! Azt
érzékeltem már a verseny előtt, hogy mintha zörögne a bringa, és amikor Csabi
kipróbálta ő is meglepődött, hogy berugózott neki a hátsó tag, aminek még nekem
sem kellene!
A rajtnál, ami ismételten egy aktív tömegnyomor volt, és
voltak akik már fél órája aszalódtak a napon, természetesen leghátulra
kerültünk. Nekem nem ér meg egy napszúrást, hogy jobb rajtpozícióból induljak,
így Erával, és Kornéllal álltunk egymás mellett rajt karanténban. A rajt
pillanatáig, onnan aztán eltűntünk egymás elől. Kornél mint egy agresszív
kismalac nyomult bele a tömegbe, egy darabig figyeltem mit csinál, de hagytam
had menjen. Én is próbáltam előrébb kerülni, ami ment is, éreztem, hogy sokkal
erősebb vagyok annál ahol leledzem a mezőnyben. Aztán beértünk az erdőbe és
kezdődött a megszorulás, mindenki szorult mindenki próbált haladni, míg aztán
egy - egy fennakadt, és azon a 12%-oson akkor már nem ülsz vissza. Volták páran,
akik próbáltak visszaülni, de aztán letettek róla. Ráadásnak megérkeztek mögénk
a turbó egerek is a gyerek kategóriából! Bár azért kíváncsi lennék 3 kilit
hogyan tettek meg 3 perc alatt. Vagy 5 percre indultak ránk?! Az meg eleve egy
baromság a rendezőségtől! Vagy repültek és szupermenek?! A felvezetőkör második
fele lefele jött. Mintha kissé máshol, mint ahol szokott volna, de ez csak
nekem tűnt fel. Itt már éreztem, hogy igencsak simán szalad alattam a gép
hátulja, néha figyeltem is, hogy nem e lazult fel a kerék, de nem lazult fel,
úgyhogy nem is foglalkoztam vele.
Kijőve a Kastélyparkból jött a meredek kaptató, mivel
helyenként a gyökérzet finoman kiállt a földből, így a bajtársakkal együtt a
tolás mellett döntöttem. Aztán ahogyan beenyhült és már csak 12%-os volt vissza
is pattantam, és mentem amit tudtam. Azt ekkor már észrevettem, ha pörgetek
nagyon inog a bringa, így muszáj volt nagyobb áttétellel menni, hogy kevésbé
pogózzon a hátulja. A következő átkötő szakaszt két srác mögött vittem véghez,
lefelékben feljöttem rájuk, a kanyarokba elmentek. Bizonytalan volt a bringa,
és az ilyet nem szeretem. Végül a következő hosszabb felfelén, jelentős előzést
vittem véghez. Végül valami speckós hölgy mögé szorultam be, akit aztán csak a
hosszabb lefelén sikerült lekerülnöm, majd belefutni egy borzalmasan lassú
srácba, aki futva gyorsabban ment volna le az előzhetetlen részen. Kiérve a
murvára kezdődött az elnyújtott, finoman gusztustalan felfelé, a frissítő
előtt. Leutálva ismét előrébb törekedtem, majd a lefelénél megint éreztem a
bizonytalanságát a gépnek, ráadásnak egy komplett kirándulócsoport haladt
lefelé a dózer bal szélén, így arra is kellett vigyázni, hogy ne száguldjak ki
közéjük. A frissítőn némi vizet meg redbullt vettem magamhoz, azt a koffeines
tutifritti ízű szutykot, ahelyett hogy valami izó lötty lenne. Ja igen volt
magnézium+ víz, de a lidli mg tabletta sem a vágyálmom menet közben, akkor már
inkább redbull - víz. Gyorsan tovább is mentem, hogy az eddig leelőzött banda
ne érjen fel rám. Így aztán a következő kaptató végén, a murván csak egy srác
tette rám a kereket, majd megindultunk a hosszú murvás lefelén. A bizonytalanság
miatt nem engedtem 63 fölé a gépet, ráadásul közben észrevettem, hogy a hátsó
fék is mintha elfogyna, úgyhogy csak óvatosan. Végül a srác mellett elhaladtam,
de hírtelen lesodródtam a murváról és az enyhe kanyart is alig bírtam abszolválni,
ezért még óvatosabbá válva, mentem le a murváról, és pattantam a két srác mögé.
Éreztem, hogy gyorsabb vagyok de … Valami nem stimmelt, biztosan kilazult az
átütő tengely. Leugrom nem mozog a kerék oldalra, akkor nem ez. Gyorsan a
braint maxra húztam, de ahogy vissza ülök, csak úgy ficánkol a hátsó. Leugrom.
Defekt. Ebben a pillanatban a specis hölgy, és a ráakadt banda, meg a hosszú
felvezető motoros együtt húznak el mellettem. Patron elő. Gyorsan belövöm a
gépbe. Bár a parám megvan, hogy ez most lefagyasztja a slimet és akkor az nem
fogja meg. Feltolom a gumit és irány tovább. Kb 20-an mentek el mellettem ez
alatt a rövid 2 perc alatt, ráadásnak egy ismerős is megkiabál, rá is akadok,
és végül együtt megyünk fel a Nagy-Kopaszra. Közben érzem, hogy bizonytalan a
hátulja, de úgy döntök, hogy ha feltudok menni a Kopaszra, akkor majd fent
megnézem a guminyomást, aztán ha kell, fújok bele. Tavaly itt haltam meg, és
tolás lett belőle. Ma nem eshet meg ez a szégyen. Tekerek rendületlenül.
Előttem mögöttem a többiek szintén. Kicsit olyan érzésem volt, hogy némelyek
azért maradtak nyeregben, mert én is nyeregben maradtam. Egy helyen kellett kb.
egy fél percre leugrani a gépről, de szépen felértem. Megnéztem a frissítőn a
kereket. Gumi nem vészes, nem fújok bele. Kerék nem lazult ki. Na jó akkor
irány tovább, megint egy redbull csúszott le. Nem hánytam el magam tőle de …
ahh borzalom. Lefele egyedül ereszkedtem, de nem éreztem magamban a
stabilitást. Mindenestre pár srácra felértem, köztük a „lefele inkább tolni
kénére” is.
Lent a mezőn a dobszóló elmaradt, majd jött a tavalyi új
rész, ami tavaly sem ízlett, de idén sem. Eddigre a hátam, ami nem volt
leragasztva lehet a ringástól is, de teljesesen halottá vált. Kezdtek elhúzni
mellettem a srácok, így aztán bevettem egy zselét, mert félem, hogy mindjárt
leszállok és tolom, a pálya eddigi részéhez képest síkon, hisz itt csak átlag
5%-ban emelkedett. Végre ráfordultunk a hosszú egyenesre. Benkó Barbi ment itt
el mellettem, meg előtte Pedró. Nem tudtam azt a tempót menni lefele sem mint
amit szerettem volna, egyszerűen bizonytalan voltam. Aztán jött a DH a végén.
Itt már tényleg óvatosra váltottam. De azért haladtam, így csak egy közepes
srác ment el mellettem, az meg elég türelmetlenül. A célba érve 2:05. A cél 2
óra alatti menet volt ahhoz képest rossz, de a tavalyi 2:13-hoz képest meg jó!
Felemás!
Na de akkor menjünk a kulacsért. Megkapva nem tudtam belőle
inni. Én nem vagyok gyenge gyerek, de ezt a kulacsot nem tudtam megszorítani.
Konkrétan semmire nem való, még a gyereknek sem tudom odaadni, mert nem tud
belőle inni. Odamentem a telóval a dr bikehoz. Matyi épp ott állt, mutattam
neki a problémát. Rádobtak egy pumpát. 235 volt benne, jah én 290-en hagytam
naná hogy beült. De hamar megállapítottuk, hogy engedi is ki a levegőt, úgyhogy
brain szerviz. Plzenig még van 3 hét hát kíváncsi vagyok. Utána még odamentem a
pólóért is. Csak tudnám, mindek adom le a méretet, ha képtelenek 3XL-ben
csinálni. Igen feljön rám a 2XL is, de abba nem megyek ki az utcára, mert
bringázni lehet jó, de ahhoz meg nincs zsebe, csak tudnám miért fizetek ezért
külön. Kaja természetesen nincs a a nevezéshez. Ránéztem a kajasátorra, olyan
sor volt, hogy nem is gondoltam rá hogy odamenjek. Pedig Csabi
hazaszállításával alsó hangon 3 óra lesz az út, így vagy eszek valami
szénhidrátot a kocsiból vagy éhen veszek.
És az elején ígértem miért nem a kedvencem ez a verseny,
most akkor egy kis összehasonlítás csak azokból amiken az idén indultam:
|
Balaton maraton
|
Bakony maraton
|
Crosskovácsi
|
nevdíj
|
4500
|
4500
|
7500
|
pálya
|
5
|
5
|
5
|
pálya előnyei
|
Van benne minden az eleje jól szét van húzva, kicsi az esélye a
megszorulásnak de azért van rá lehetőség. Változatos terep szakaszok. Rövid
emelkedők, de húzósak. A pálya vége lefele jön, amit én szeretek.
|
Széles dózer pálya. Az elején nagyon szépen széthúzódik a mezőny.
Lehetetlen a megszorulás. A le felék technikásak nekem a középtávon túlzottan
is. Van benne minden, megfelelő pihenő szakaszok.
|
Remek pálya, végig technikás. Meredek fel felék, meredek lefelék. A
pálya összes veszélye ki van fújva sprayel
|
pálya hátrányai
|
nem találtam
|
sok a dózer, és a sotter lefelé néha bizonytalan
|
A rajt borzalmas. A pálya eleje a megszorulásról szól, rád küldik a
gyerek turbó egereket. Nincs hely az elején, a felvezető kör felszenvedő kör.
|
frissítés
|
minden ami kell
|
minden ami kell
|
minden ami kell de nincs izo
|
rajtcsomag
|
gél, póló
|
gél, kulacs
|
semmi
|
cél csomag
|
frissítő semmi
|
frissítő ebéd
|
kulacs pezsgőtablettával, ha rendeltél magadnak technikai poló, de
nem csinálják meg a nagyméretet
|
Szóval ha az idei 3 maratont ha összehasonlítom, akkor nekem
egyértelműen a Balaton-maraton vezet. Nekem ott tetszett a pálya megfelelő
szolgáltatást kaptam. A Bakonyon is minden rendben volt, magas színvonalú a
verseny, megszoktam hogy nincs póló. A Crosskovácsi ellenben a többivel szemben
aranyárban van, illetve TOP maraton árban van. A rajt kriminális, a felvezető
kör dettó. Maga a pálya nagyon jó, de akkor is nekem hiányzik a kaja a végén,
illetve idén a kulacs is használhatatlan volt. Ezek rossz pontok neki. A
honlapjuk meg lehet, hogy modern és jól néz ki, de kiigazodhatatlan, az infók
úgy elrejtőznek, egy használhatatlan borzalom.
Egyszóval megértem, hogy mindenkinek a crosskovácsi az
etalon verseny, mert tényleg ha szigorúan vesszük a versenypályát, az
tökéletesen megvan csinálva, de a szép pálya, és a szép versenyközpont mellett,
sajnos a szolgáltatás az nem igazán megfelelő, és háát ezzel a rajtprocedúrával
kezdeni kell valamit, pl lehetne negyedóránként rajtolni, vagy beírattatni ki,
mennyi időre tervezi a versenyt, és a belépést úgy oldani meg.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése