Ugrás a fő tartalomra

Plzen 2021, avagy miért megy át folyamatosan a fekete macska a magyar tájbringások előtt

Sokáig még az sem volt biztos, hogy lesz, aztán kiderült nem ott lesz ahova tervezték, aztán kiderült, hogy ha oltunk mehetünk. Aztán az is, hogy szállás a helyszínen szinte nulla. Ezek mind - mind olyan jelek egy majd egy hetes versenynél, amelyek sokakat elbizonytalanítanak a részvételtől, de a keménymag mindig kitart. Így a problémákat áthidalva végül 16-an, plusz kísérők részt vettünk az idei derbin is több kevesebb sikerrel, és a pechvogel, a fekete macska és az összes 41-es átokkal a zsebünkben tiszteltük meg Plzent. Ez a leírás így kevésbé lesz versenyzős, inkább valami más…

Szóval szálláskérdésre, Mozsival ketten vetődtünk rá, és végül az a döntés született, hogy a jól bejáratott Bolevák campingben fogunk, a versenyközponttól 12-15km-re lakni. (Bár a későbbiek ismeretében ennyi erővel mehettünk volna szállodába is!) Ismerjük, és egy jó kemping, nekünk megfelelő faházakkal, mindenkinek igénye és pénztárcája szerint foglalható kajütökkel. Az más kérdés, hogy a kapcsolat felvétel sem ment simán, de végül sikerült elfogadható áron megegyeznünk, és elutalnunk a szállásdíj 50%-át (gondoltuk mi)

Az utazás körül is ment a kavarc, de végül az is kielégítően megoldódott.

Július 1-én így mindenki nekivágott a hosszú útnak, amelynek a végén Plzen, a Bolevák-tó, Ejpovice és a Plzeni rendezőség tökéletesnek ígérkező versenye várt. Az egy aprócska bökkenő volt, hogy a verseny előtt egy héttel, Csehország másik felén pár falvat letarolt a hurrikán, illetve kedden Plzen környékét is elérte az armageddon, és sikeresen ledöntött pár erdőt.

Odaúton, lévén az én kocsim Bécsfelé lett irányozva, Ausztriába átérve, egy év után végre ismét osztrák levegőt szívhattunk, ami boldogsággal töltötte el „pici autóm” utasait, hogy hamarosan szembesüljünk egy olyan nyugati széllel a Bécsi medencében, ami majdnem a kocsit is arrébb tette, de Gróf úr bringáját sikerül félig letépnie a tartóról. Az orkánnal szembe vitorlázva (2 bicó a tetőn 3 a vonóhorgon), megőszültem mire átjutottunk Csehországba, ahol ismét jó pár óra vezetés után sikerült elérni Plzent. Az egy másik kérdés, hogy felettünk sötét fellegek kavarogtak, az utak az erdőkben bekukkantva nem voltak szárazak, és a hőmérséklet a magyar kánikulával ellentétben a kellemes 20-22 fokot karcolta. A reggel 8-as indulásról lett egy majdnem 17:00-ás megérkezés.

A szállás átvétele sem volt már egyszerű, mert természetesen azonnal kérték tőlem azt a pénzt, ami nem volt még nálam, illetve a depositunkat sem nagyon találta a recepciós fiú. De aztán megjött „róka képű”, ránézésre 5 év sitt, becsületből jeles, vendéglátós főnök társa, és elmondta a tutit. Kisebb herce - hurca után megírta még mivel tartozunk, majd végre megnézhettük a szállásokat. Jó magam, drága nejemmel a „Ház a tónál” című játékot játszottuk, amelyhez Pista, Süti éni, és Mozsi is csatlakozott. Természetesen a magyar központot is a mi házunknál alakítottuk ki, asztalokkal székekkel stb.. Már ekkor kiderült, hogy van kavarc, mert az egyik ház tök más volt mint amit foglaltunk, „rókaképű” mutogatva egy csehszlovák nyelven írt mailt amit hogy - hogy nem én nem kaptam meg, hogy ők ezt átírták, majd még arra is vetemedtek, hogy mi visszamondtuk, de aztán Gróf úr nyelvtudása és diplomáciai készsége, Ági szúrós tekintete, a kezében a féltégla méretű telefonommal megoldotta a kérdést!
Ezek után átrobogtunk a versenyközpontba a rajtcsomagokért. Meglátva a versenyközpont campingjét rájöttünk, hogy jól döntöttük a szállás ügyben. A VK jelentős része volt víz alatt, a lakóautók, sátrak összevissza mint valami rendezetlen hangyaboly. Mindenhol folyik az erdő, cuppogós sár, tökig érő víz, a mellette lévő tó pedig bár környezetileg szép, de nem tűnt túl melegnek. Persze a kiszámolt nevezési díj árfolyama is megváltozott, ezért aztán itt is többet fizettünk mint akartunk volna.

Egy rövid Tesco kitérő után, összegyűltünk végre mind a campingbe, hogy kifizessük a penzumt, ami hogy hogy nem 100 euróval megnőtt, amit szóvá téve „rókaképű barátunk” kielemezte hogy a tax + parkolás stb kerül ennyibe, majd én gyorsan beszedve a lóvét, a kérésének megfelelően 22:10-kor ki is fizettem. Letudva a kötelezettségeket, némi sörrel és kofolával lazulós beszélgetéssel éjfélig belaktuk szálláshelyünket, majd el is mentünk aludni.

1.      Free order, avagy üldözzünk vagy sem

Reggel „gyönyörű cseh nyárra” ébredtünk. A hőmérő épphogy karcolt a 10 fokot, és szitált az eső, hogy később átváltson szakadásba mintha dézsából öntenék. Végre egy év után kiültem nejemmel kettesben a teraszra és békésan megreggeliztünk, a 12:00-ás rajthoz és 136-os rajtidőmhöz igen kényelmesen. Majd a reggeli utáni kedélyes beszélgetés közben, elővettem az eurós pénztárcámat, és szétválogattam az aprókat korona és egy egyéb pénzek tekintetében. Majd fogtam az övtáskámat és megpróbáltam az 1300 koronát amit vásároltam átrakni… de csak megpróbáltam, mert a lóvé sehol. Gyorsan végig gondolva a helyzetet azt gondoltam, hogy zsebre vágtam a pénzváltóban, és akkor bizony itthon maradt, hát ez pech. Kétségbeesésemben kipakoltuk a tárcát, de nem volt benne, semmilyen pénz. Az a 10 000-es is hiányzott, ami biztonsági pénzként volt jelen. Hmm ez már gyanús volt, pláne, hogy a váltásról a blokk meg ott ficerget, ahova gondoltam a pénzt raktam. Erre kiderült Áginak is hiányzik a papír pénze a tárcájából, az nem volt sok, meg neki a koronája máshol leledzett. Finom gondolat, hogy még Veszprémben valaki besurrant a lakásba és kirabolt… frankó. Gyorsan átfutottam a két éjjeli vendégemhez, hogy megnézzük nekik meg van e mindenük, de megvolt, nem úgy háztársaimé, akitől a másik kajütből a zsebéből lévő pénztárcát könnyítették meg, nem kevés lóvéval, hozzám hasonlóan, hogy minden megmaradt, csak a pénz hiányzott. Jól kezdődik Plzen, de mi a teendő. Természetesen a kempingnek szóltunk, de ők sok mindent nem kívántak tenni, ami sarunk, hogy nem zárjuk az ajtót… (Egyébként mi bezártuk, csak a kijáró éjszakai pisilések közepette egyszer nem záródott vissza.) Végül, közös döntéssel, hogy versenyezni jöttünk, úgy döntöttünk nem hívunk rendőrt attól a kp nem lesz meg, a tolvaj árkon bokron túl jár, bár az gyanús volt, hogy nagyon - nagyon akarta „rókaképű”, hogy fizessünk előző nap. Mindenestre próbáltuk magunkat túl tenni az ügyön, és a versenyre koncentrálni, de számomra 194 korona volt a heti penzum, ha nem veszek ki a kártyámról, ami még majdnem üresebb volt mint a pénztárcám.

Na de ez egy verseny, így mentünk is ki az egyre csak szakadó monszunba. Én az egész mezőny utolsó előtti rajtolójaként álldogáltam a rajtba, és próbáltam magamat versenylázba hozni, de a flow ami régebben meg volt, most távol állt tőlem. Pontbegyűjtő várt rám, ránézésre nem túl bonyolult kombinációval, de annál bonyolultabb talajviszonyokkal. Mivel szakadt az eső az epic a szálláson maradt, és Kispirossal vágtam neki az erdőnek. Ez a merev seggű bringa nem okozott ma sem csalódást, a vizes gyökereken nem csúszott, a tócsák nem érdekelték a sarat nem szedte össze. A bringával nem volt gond, velem annál inkább. Nem ment, csak szenvedtem. Bár azt gondolom a sorrendet jól állítottam össze, de átütő erőt nem tudtam belevinni. A csurom vízre, a 41-re menet még sikerült egy eséssel meg is fürödnöm, de más gondom nem volt, azon kívül, hogy igen keveset töltöttem nyeregben, mert tökmindegy volt az utak minősítése, ha nem folyamatosa vonal volt, akkor bizony általában igencsak nem általam tekerhető terep volt, így aztán lassú voltam mint a csiga. De végig szenvedtem, sőt a végén még két kollégát be is szedtem apályán, ezért gondoltam, bár jó nem lesz de nagyon rossz sem. Azért egy 62 perces pályán kapni 27 percet nem kevés, pláne hogy Daniel Vit a súlyban lévő ellenfelem, simán megalázott egy 20-assal a pályán és hozott egy harmadik helyet. Be is lőttem, hogy Daniel lesz nekem az etalon, őt kéne megfogni a héten, na meg ekkora hátrányból szép nyerni.

A verseny után visszatérve elmentünk a kedvenc étterünkbe csapatostul kajálni, lazulás, beszélgetés babkártya, majd este 10.-kor hírtelen tüsszögés, orrfolyás, majd beállt az orrom a takonytól mintha muszáj lenne neki. Gondoltam megfáztam az esőben. Háát az éjszaka úgy telet, ha elaludtam pánik rohamban ébredtem, mert az orromon szó szerint nem kaptam levegőt, majd éjjel kettőtől végre elkezdett kijönni ami dugított, és csorgott az orromon keresztül a takony, hogy több folyadékot vesztettem ott mint egyéb szerveken keresztül. Szóval pár óra alvást sikerült csak abszolválni, az órám szerint a test energia szintem reggelre el is érte a 12%-ot!

 

2.      Sprint(?) és Triatlon

A második nap reggelén felhőátvonulós napsütés fogadott minket, de tudtuk az erdő ettől még nem lesz száraz, sőt valszeg ugyanúgy folyik mint tegnap, csak helyenként megszikkad aminek a hatása a gumira és vázra tapadó sár is lehet. Ezért megint „kispiros” lett a napi csataló. A forest sprint sosem volt a kedvencem, mert ez ritka, hogy ne egy rövidített középtáv legyen, és ez most is bejött. Ráadásnak azon a terepen rendezték, ahol már párszor elvérzet bringám. 2009-ben itt tört el a kerekem, 2019-ben meg itt ment tönkre a brainem is. Ráadásul a rajt nem volt kiszalagozva, és kitalálni sem volt egyszerű, meg annyit másztál amennyit a pályában nem fogsz. Maga a pálya nyomokban sprint jellegű dolgokat is tartalmazott. De a gyökerek, a folyó erdő azt eredményezte, hogy az útminősítéseket maximum utalásnak lehetett felfogni, másnak aligha. Mindenestre határozottan haladtam, és egész tűrhetően ment, amíg a 9-esről sikerült egy az útra dőlt fél erdő miatt picit benéznem, és elvesznem, de hamar helyre téve magam, innen már hiba nélkül, és szinte élvezve tekertem végig a pályát. A 41 perc soknak tűnik egy sprinten, de mivel 9 percet kaptam a győztestől annyira nem tűnt vészesnek. Mondjuk Danieltől is kapatam egy hatost és ez fájt. Igaz ő egy fully epic nyergében ült, ezért aztán eldöntöttem, hogy másnap már az epicet fogom használni nem a merev seggüt.
Mivel a kocsimban voltak kései rajtolók, így csak 3 körül értünk vissza a szállásra, hogy egy rövid alvás, és egy kis kajálás után, már mehessünk is vissza a VK-ba triatlonozni. Drága nejem nem akarta engedni, de mivel délelőttre nyoma sem volt az orrfolyás tüsszögésnek, és mivel már kétszer is jártam a tóban, és nem tűnt vészesen hidegnek (már ha oroszlánfóka lennék) ezért bevállaltam az úszást, a Tamás és Lucy féle vegyesváltóban. Sok reményünk ugyan nem volt, pláne, hogy én a covid miatt másfél éve nem úsztam, de azt a 120-150m ami várt ránk, a boják helyzetéből kiindulva azért letudom darálni. (gondoltam)

A Plzeni rendezők mindig viccesek. Kiraktak egy nem gyenge tájfutó pályát, ahol Tamás vagy 4-szer érintette a váltó pontot, mire beváltott. Eddigre természetesen a mezőny 70-80%már le is úszta a versenyt, de nagy slunggal vetődtem a tóba, ami minden volt csak nem meleg. Kb az 5. karcsapáskor kaptam le az előző nap vásárolt, semmire nem való Albertes úszószemüveget, és mondtam le a szabályos gyorsúszásról, mert a tüdőm ki akart szakadni a helyéből. Ezért felvettem egy átlag nulla tempót, és egy fél kézzel evickélő spanyollal úsztunk a bóják felé. Amelyek látótávolságon kívülre kerültek. Mert míg a mezőny jó ha úszott 130-150m-ert, nekünk lévén ez egy felduzzasztott folyó a bóják picit elúsztak, és én valahonnan Lengyelországból úsztam vissza, és kb 400-450m várt rám. Tudnám pontosan is ha a nagy elánnal történő beugrásom közepette, bekapcsoltam volna az órámat. Mindenestre a célegyenesre fordulva próbáltam rákapcsolni, de hamar rájöttem, hogy sodrással szemben, jó lesz ha gyorsabban úszok mint a sodrás, így aztán testemből adódó hátrányomat spanyol barátom kihasználva szépen eltempózott tőlem. Sebaj Lucy már integet, kinyúlok hogy váltsam, a lábam megcsúszik a köves fövenyen, akkorát taknyoltam ami nem szégyen, így végül Lucy mászott le hozzám a vízhez és indult bringázni. Én meg még picit mártóztam a hűs habokban, hogy kijőve a térdemre nézve majdnem elájuljak, mert nem kevés vér ömlött a lábama, hiszen a kagylók és kövek kb. 8 kisebb felületi vágást okoztak a térdemen, és mint kiderült a sarkamba is beleállt valami. Megivva pár kofolát, odamentem a kocsihoz, ahol átmostam, kifertőtlenítettem (még jó hogy a covid miatt tele van kézfertőtlenítővel a kocsi) a sebeimet, majd visszatértem a sörsátorba, ahol megtekintettük még a Dán-Cseh meccset, majd mi is visszahúzódtunk campingünkbe. Hogy aztán doxa óra szerűen 22:00-kor hapci, takony és fullon legyen az orrom. Az éjszaka pedig még annyit sem aludtam, mint előző éjjel. Juhii mind ezt a hosszútáv előtt.

 

3.       Long distance (kapja be a hegy)

Szép száraz napsütéses idő várt ránk a hosszú táv napján. Persze a terep ettől még folyt, de Csabi legalább már csak egy aláöltözőben ment ki. Szeretem a Plzeni hosszútávokat, pláne ha a cseh Kocsik Árpi (Hasek) tűzi. És itt ez volt a helyzet. Mondjuk azt, hogy az első pontig egy laza 150 szint került a lábakba, az nem esett jól, mint ahogyan az sem, hogy a kettesnél olyan utakon kellett menni amik nyomokban léteztek. Ezért aztán innen átértékelés, és amit lehet dózeren lekerülni. Alapvetően ez is lenne a lényege a hosszúnak, de ez a pálya nem ilyen volt. A 4. után direktbe fel a hegyre, és a legszarabb utakon érni fel a legtetejére. Na itt azt gondolom végképp elvesztettem a motivációmat, majd a 6-osra visszajött hiszen Gigivel tempózhattam az átmenetet végig, de aztán utána a meleg és a rossz utak végkép elvették a kedvemet, pláne hogy ismét volt egy átmenet ahol direktbe immáron harmadszor küldtek fel ugyanarra a hegyre. De ezzel nem volt vége, mert miután megint megjártuk a hegytetőt, jött a 100-as pont, ami a világ vége után kettővel volt, egy gerincen, ami előtt persze megint le kellett menni e hegyről, hogy visszamássz. Majd innen saját útvonalon DH-z le a célba, igen ám de rádőlt az erdő, meg a dzson dealek is kijárták, így írgalmatlan módon mentünk többen is a célba, egy olyan DH-ról, ami még nekünk is veszélyes a 70-esekről nem is beszélve. Mindenestre a napból a leginkább a célból a VK-ba vezető utat élveztem.

Délután 5-re vissza is értünk a szállásra, de mivel aznap estére ígértek a koncertet, ezért visszamentünk fél 8 felé. Okosan a visszamenet előtt bevettem még egy allergia tablettát, hátha végre egy éjjel tudok aludni. A koncert jó volt, de amíg bent csápoltunk, illetve én sántán imitáltam némi mozgást, elkezdett ismét esni az eső. Ráadásnak a kocsi két kereke is beszorult a sárba, így majdnem ott ragadtunk, de végül sikerült kiugratnom, igaz annyi sár ment a kerékbe hogy a rázó pad nulla ehhez képest. De hazaértünk ledőltünk, és végre nem fulladtam és bízhattam benne hogy végig alszom egy éjszakát. De nem…

 

4.       Középtáv, avagy fehérköpeny allergia letudva

Szóval nem, mert az éjszaka közepén észrevettem, hogy valami nem teljesen stimmel, majd miután fél háromnegyed órán keresztül próbáltam magamat helyre hozni, felébresztettem nejemet, hogy segítsen, hátha neki van ötlete. De így sem állt vissza normálisra a szervezetem, ezért a hűtés funkciót üzemeltem be, először a tó, majd a tusolóval akartam a bedagadt testrészt normalizálni, majd a végén már jégaksival is próbálkoztam. Alvás nem lett. Reggel aztán megpróbáltam bringázni, de nem tűnt jó ötletnek így rövid tanakodás után úgy döntöttünk, megnézzük, hogy a Plzeni egészségügyi intézmények vajon milyenek. Megkeresve az ambulanciát, gyorsan közölték hogy a mi gondunkkal egy másik ambulancia, a város túl végén foglalkozik, így elvezettünk oda. Ahol mindenki értsd doktor úr (volt vagy 30 a srác, aszisztens recepciós stb) nagyon kedvesen állt hozzánk. Kedvesen, de nem fájdalom mentesen, hiszen ők ugyanazzal próbálkoztak mint mi, csak nagyobb szakértelemmel. Ráadásul a kommunikációnk is eléggé érdekes volt, hiszen a doki angolul, Ági meg németül beszélt, én meg sehogy, aztán amikor a hagyományos gyógyítás nem hozott eredményt Ágit kiküldték. „Injekció?” jött a kérdés, mondom „OK!” gondoltam az segít, meg kiszívják a vért vagy vizet vagy tudom is én ami a problémát okozta, ahogyan azt a „net doktor” írta. Majd jött a következő mondat „Kleine operation?” uhh ez ha jól sejtem azt jelenti, hogy nincs itt szívogatás, felvágnak, és nem egy sebész. De jobb ötletem nem volt: „OK!” Innen a dokival és az asszisztenssel a kommunikációink az „OK” szavakból állt. Kb ő azt kérdezte fáj, én meg válaszoltam hogy kibírom. Persze kíbírom, bár szerintem két rét hajlítottam a vizsgáló ágyat, amin feküdtem. Aztán egy 15 percnyi vagdosás varrogatás után végeztek. Az eredményt meg sem mertem nézni. Tudtam ezzel a Plzeni versenyemnek vége, meg gyaníthatóan a nyaramnak is. Visszahívták Ágit, de a kommunikáció annyira necces volt, hogy végül a google translatet hívtuk segítségül, és így beszélgettünk a doktorúrral, aki bizonyos dolgokról 2 hétre letiltott, meg mondta, hogy itthon keressem fel a megfelelő szakorvost. Amikor megkérdeztük, hogy mikor bringázhatok, meg mikor mehetek vízbe akkor vonogatta a vállát, és azt mondta úgyis fájni fog, de minimum két hét szerinte.

A kórházat elhagyva, Ági még elérhette a rajtját, úgyhogy gyorsan kivittem, hogy aztán én a VK-ban folytsam kofolába és knédlibe a bánatomat, mármint hogy nem versenyezhetek. Mondanom sem kell, hogy esetemet bő poénokkal próbáltam palástolni, de azért megtört a dolog rendesen. De Ágit is, így ő sem ment végig a pályán örült ha a célig betalált.

Este aztán egy közös vacsorával töltöttük el az időt. Igen ám, de amint beültünk a kocsiba kigyulladt a nyomás érzékelő és a piros EKG jel. Az álmos könyvek szerint ez nem jelent jót, de bíztunk benne, hogy csak egy defekt nem pedig valami komolyabb. Este végre az allergiám nem jött ki, és végre aludtam annyit, hogy a body baterym már a 27%-ot is elérte reggelre.

 

5.       Üldözéses avagy shoping in the Olympia center

Reggel elmentünk a legközelebbi gumishoz, aki bár ünnepnap lévén nyitva nem volt, de készséggel megcsinálta a defektemet. Megjegyzem ilyen pöpec kis szervízben régen voltam szép tiszta, és korrekt srácok voltak benne.

Mivel Ági is feladta a versenyt, így úgy döntöttünk a verseny helyett, inkább elmegyünk shopingolni. Valljuk be őszintén Ági erre várt mióta Plzenbe jöttünk, mert van az Olympia centerben egy kütyü bolt, ahol aztán el is veszett vagy két és fél órára és ott hagyott egy kisebb vagyont is. Én is próbáltam elveszni az outdoor boltokban, de végül nem éreztem egy nadrágot sem annyira kényelmesnek, hogy megvegyem, viszont találtam végre olyan perwol sportmosószert, amit régen használtam így be is spájzoltam belőle itthonra.

Visszatérve a VK-ba, értesültünk a legfontosabb eredményekről. Csabi sikeresen behúzott egy harmadik helyet, mint ahogyan gróf úr és Tamás is. Anna 2. hellyel zárta az idei Plzeni 5 napost, míg a Soproni különítmény nyiltban hozta el a dobogókat. (Megjegyzem soproniaknál is volt már kórház látogatás, és annak is mindenhez volt köze csak a tájbringához nem!)

Este végre elővettük a grillt, és csaptunk egy gigászi búcsúestés grill partyt, és végre gondoltuk, lezárjuk ezt a nem túl szerencsés Plzeni 5 napost.

 

Fekete leves

Éjszaka végre aludtam, egészen jól vagy 6 órát. Reggelre szakadó esőre ébredtem fel 5:40-kor, de nem mentem ki (lehet hogy sajnos) mosdóba, pedig kellett volna, inkább még megpróbáltam picit szunnyadni. Így nejem kelt fel előbb, akit amikor sietett a mosdóba két kérdéssel dobtam meg. „A bringák meg vannak a tetőn?” „Persze ott vannak!”- jött a válasz. „És a tartó a ház előtt?” „Az is meg van nyugi, és most már hagyjál had menjek!” Tudtam, hogy éjszaka nem zártam be a tetőtartót, és Ági meg Gróf bringája már raja volt, míg a hátsó tartót meg levettem, hogy könnyebben pakolhassunk reggel. Megnyugodva nyúltam el az ágyon, hogy aztán az esőkabátomat a kocsiból kivéve, menjek el mosdóba, amint Ági visszaért. Az első nap óta, nyitva nem hagytuk ott a házat, mert az ördög nem alszik (főleg a Plzeni hajnalban) Visszatérve a mosdóból, találtam egy szemüveget a földön odaraktam Süti néni mezébe, gondoltam az övé, majd Mozsi jön stoikus nyugalommal és éppen meg akarnám kérdezni tőle, hogy kié ez a szemüveg, mikor közli az éjszaka ellopták a bringáikat. Először fel sem fogtam, majd körbe nézve tényleg hiányzott a két szomszédom bringája, és Mozsié is. Az én tetömhöz szerencsére nem mertek nyúlni, pedig az a kettő lehet nagyobb fogás lett volna mint amit elvittek. Komoly keresgélébe kezdtünk, mert a zárak sem voltak meg. Végül is arra jutottunk, hogy a bringákat kigurították valszeg egy 80-100m-ert, és ott pattinthatták kocsira. Ez azt feltételezte, hogy tudhatták a belépési kódot. Meg is kérdeztük a kapu közelében lévő motorosokat, hogy vajon nem hallottak e valamit. Szerintük 6 óra környékén valaki kiment a kapun. Lehet nem véletlen ébredtem meg 5:40-kor? Viszont az rohadt gyanús volt, hogy a pénzünket az első nap, a bringákat az utolsó éjjelen vitték el. Ezt már nem hagytuk annyiban és rendőrt hívtunk. Két iszonyatosan normális kommandós kinézetű de nagyon intelligens, szinte perfekt angolul beszélő srác jött ki. Akik komolyan nyomoztak kárfelvételt csináltak és nem minket osztottak, hogy felelőtlenek vagyunk, nem úgy mint több esetben ezt máshol tapasztalatam. Az adatfelvétel után a rendőrőrsön feljelentés, meg tanúkihallgatás stb, úgyhogy megjártuk a Plzeni rendőrőrsöt is. Úgyhogy bárkinek van kérdése, hogy hova menjen adott problémával Plzenben csak nyugodtan, lassan már mindenhol jártam.

Hál istennek a hazaút eseménytelenül telt, bár nem picit lett hosszú, így a délután 4-es hazaérkezés helyett sikerült ¾ 10 re megjönnünk, a magyar kánikulába.

Összegzésképpen, volt egy verseny, amit nagyon vártunk, szarul ment legalábbis nekem, nem ízlettek a terepek, nem voltam ott lélekben, de az ág is húzott minket Plzenben, hiszen lopások, kórházak sérülések, stb, reméljük ez a legrosszabb ami egy ilyen úton valaha is megtörténhet.

Ja és le a kalappal a 70-esek előtt, hogy végig csinálták ezt a picit sem könnyű hetet, ők az igaz hősök Gróf úr és Dixi!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

K3 ismét

A K3 egy olyan pontja az évnek, ami a fontos események között szerepel a versenynaptáramban. Idén azonban lévén viszonylag rossz időpontra volt kezdetben meghirdetve, elengedtem. Aztán szerencsére eltolták egy héttel, és mivel mi erre eltoltunk egy másik versenyt, egy fél évvel, ezért felszabadult a hétvége. Ha már szabad volt ideje társat keresni. Nyilván adott Csonti és elsőbbséget élvez, de abban biztos voltam, hogy kihagyja ezt a mókát. Adott lenne Robi is, és éppen ráakartam írni, amikor egy messengeres beszélgetésünk során valahogy szóba jött Bedő Csabival a derby, és kapásból mondta hogy jönne! Úgy gondoltam, ha Robit érdekli a verseny úgyis jelentkezik, és majd akkor max 3-an megyünk. (Mondjuk ebben az esetben én a lassú visszafogó csiga szerepét töltöttem volna be). Szóval volt csapat, többet nem is nagyon törődtünk a rendezvénnyel. Kicsit több mint egy héttel a rendezvény előtt, május 1.-én este felé, Csabika hív. „Szia, most toltak ki a műtőből, szolnál Mikinek hogy ne

Súlyban az erő

Súlyban az erő avagy „Celebnek lenni oly nehéz” azaz K3 a Mátrában   Tavaly félelmeteset mentünk Csontival a Bakonyban, az első K3-momon. Sokat beszélgettünk róla, rengeteg anekdota, érdekesség vett minket körül. A kérdés legfőképpen bennünk is az volt, hogy ez egy kicsúszott eredmény volt, vagy tényleg jók vagyunk ebben a műfajban? De tökmindegy miről volt szó, a vége mindig az volt, hogy idén is megyünk! Így amikor kiderült a dátum, már hívtam is elnyűhetetlen társam és mondtam neki; „Május 6, délután 5 körü,l valahol Budapesten felveszlek!” Persze az elmúlt egy év anekdotái nem múlhattak el nyomtalanul. Finoman kibővítettük az érdeklődők névsorát, lévén hogy a tájbringások egy része teljesen beizgult a versenyre, és el is jöttek rá szép számmal. Mondjuk ezzel még népszerűbbé tettük a versenyt, de öngólt lőve magunknak is hoztunk nem kevés kihívást. Hisz ha csak a számunkra ismeretlenektől eltekintünk, a nevezők között voltak a: Tűzoltók 4 keréken, a visszat

K3 mert kell

Immáron harmadszor tértünk vissza Csontival közösen a K3-ra! Idén is, mint az ezt megelőző két évben, a sprint távra esett a választás. A tavalyi Mátrai hegyvidék után nyilván szimpatikusabbnak tűnt a Vértes lankásabb lejtőivel találkozni, ráadásnak a Vértes azért kicsit sem ismeretlen azoknak, akik tájékozódási sportokat űznek, így bizakodva vághattunk neki az idei derbinek. Az MTBO-sok több csapatban is képviseltették magukat, így nyilván köztünk egy barátságos rivalizálás is kialakult. Itt volt Lavi-MM páros, Mozsi-Ipsics Laci-Dankó Pityu, Hidas Zoliék, Noémi-Béci páros, Gabi-Csabi és a fiai, na meg nyilván mi is. 12 óráson meg Ember Ágoston- Máthé Tomi, és a Száguldó Virágok Orsi vezetésével is neki vágott az idei K3-nak. Ránk már Csonti előzetes panaszi sem vetettek jó képet. Csonti az egy héttel korábbi Pannonon igen jól ment, de egész héten fáradtsággal küzdött, nekem meg a Pannon rendezése mellett, a Balaton marci 50km-e is a lábamban volt. Ráadásnak péntek délután elke