Ugrás a fő tartalomra

60 vagy 75? avagy Tour de Zalakaros


Bár a hétvégén Zwetlbe kellett volna menni, tájbringázni, de mivel, évzárókon volt jelenésem így az kimaradt, és emiatt épp úgy, mint tavaly, vasárnap ellátogattam a Tour de Zalakaros középtávú 60km-re kiírt derbyjére. Vittem magammal Helkát is, hogy had élvezze ki az aquapark adta lehetőséget, ha már ilyen helyre visz az utam. A kis delfin ezt ki is használta, és egész nap ki sem mozdult a vízből, holott az időjárás minden volt csak éppen strand idő nem. Illetve igazából ezen a napon az is strandolt, aki nem akart.
Történetesen szombat este 6-kor olyan égszakadás földindulás volt Veszprémbe, ami nem kevés esővel öntözte meg a környéket, bár ahogy a facebook videókat elnéztem, Várpalota durvábbat kapott. De vajon mit kapott Zalakaros és környéke, bár szinte tök mindegy, gondoltam én, hiszen ez egy országúti derby, ott meg ha éppen aktuálisan a verseny időpontjában nem esik, olyan nagy gond nem lehet, gondoltam én.
Hajnalban az induláskor szürke ég fogadott, majd ahogyan elindultunk, az ablaktörlőt is be kellett kapcsolnom az autón, és hogy jó legyen minél inkább haladtunk Zala irányában annál erősebb fokozaton kellett járatnom. Amikor megérkeztünk ,fél kilenc körül, az égi áldás hullott, hol intenzívebben hol visszafogottabban. Aztán a csajok leléptek a fedett aqua részbe, én meg egyedül maradtam. Alig ¾ órám maradt átöltözni, rajtszámot felrakni, beállni a rajtba, márpedig egy éve 20 perccel a rajt előtt már kb. a 700. helyről rajtolhattam volna, ha nem oldalról állok be. Most nem akartam ilyet, ezért sietősre fogtam, csak a rajtszám nem fogta sietősre, mert vagy 3-szor rögzíttetettem a hátama kerülő matricás biztos tűs izét, mire fent is maradt. Az egy más kérdés hogy a rajtcsomagom finoman hiányos volt, mert mind a high5 mind a biztos tű hiányzott belőle, helyette viszont volt benne sör, és szerencsére a mapei sapka is ami jó szolgálatot tett a bukó alatt a komplett verseny alatt. Mert hogy az eső nem akarta abba hagyni. (Azért a rajtcsomag így is bőséges volt. (kajakupon, dreher 24, mapei bringás sapka, elvben high5, két rajtszám egy a mezre egy a bringára, bringabolt 10%kupon, Karos thermal spa belépő jegy).
Végül 3/410-kor sikerült elindulnom a rajthoz, és meglepődtem, hogy csak kb. 100-an lézengtek a rajtzónában, és kb. 50m-re a rajtkaputól meg is tudtam állni. Ráadásul mellém állt az egyik Őrségi srác akivel ott tekertem, úgyhogy el is anekdotázgattuk a korábbi közös élményekről. Szépen teltek fel a sorok, és bár a tavalyi 700 induló elmaradt, de így is bő 450-en leledztünk a rajtzónában. Az esővel sem kellett már szerencsére foglalkoznunk, mivel a rajt pillanatáig már amúgy sem volt a szakadó eső miatt száraz folt a mezemen, még jó hogy nem aggattam mindenféle esőkabát szerű képződményt magamra, lévén az eső nedvesedem tőle része, zavart a legkevésbé. A rajt előtt még bemondtak valami pályamódosítást, de valszeg nem jól pozícionálták a hangfalat, mert annyit értettem, hogy valami sárfolyás miatt módosul az útvonal, meg valamit magyaráztak a befutó előtti szőlőhegyről, de hogy mit, azt nem értettem. A legjobb opció hogy valahol rövidül a pálya, meg nem megyünk fel a hegyre, hát álljunk elé így)
A lassú rajt „igen lassúnak” bizonyult, bár pulzusmérő már megint a kocsiban maradt, az órámat meg nem csesztettem, a pulzusomért, de kb. 100m után 30 felett robogtunk. A mezőny persze ideges volt, mindenki kereste a maga helyét. Én meg beálltam egy 32-34-es tempóra aztán had szóljon. Akiket megfogtam azok nem megfelelő vonatok, akik meg elhagytak… ja nem hagytak el, csak az eleje tűnt el egy szempillantás alatt. Kb 4km-ert kellett ahhoz tempóznom, na jó nem egyedül, mert vagonok mindig akadtak akik egy darabig jöttek mögöttem aztán lemaradtak, míg megérkezett, egy szép kis gruppettó. Pont jó lesz, be is szálltam mögéjük, és végig pihiztem velük kb. az első 10km-ert. A gond csak az volt, hogy ezek egy lányt akartak vinni, lehet dobogóra, csak a lánynak nem akarózott a sorral maradni, így olykor lassítani kellett nekik, vagy két srác kiállt, hogy felhozza. Na mindegy, a hullámos letérésig így mentem velük, majd jött a „legjobban utálom” rész, a steigek, egymás után szép sorban. Nem akartam magam hullára fárasztani, ezért inkább visszatettem kistányérra és így próbáltam fellopni a dombokra magam. Meg is látszott a strava szakaszokon, mert azért van különbség a tavalyihoz, bár nem túl sok. A felfelében egyébként szépen visszaelőzgettek páran. Majd a két meredek steig után, jött a „hullámzó öröm” része. Az öröm az elmaradt, mert itt lefelében kanyarok voltak, amiket a vizes út miatt nem mertem maxon vállalni, így visszafogtam a fékkel magam, illetve visszafogtam volna, ha a fék fogott volna. Igen régen volt, hogy én esőben felnifékes bringával mentem, erre vissza kell szokni, hogy megszárítsam a felnit, a fékbetéttel. Ahol meg egyenes volt a lejtő, ott meg az alján volt egy - egy sárfolyás az úton, amitől azért elég para volt, hogy az országúti dob rajta egy korcsolyát. Szerencsére megúsztam esés nélkül, bár láttam egy bácsit akinek a meze és a bőre is megsínylette valamelyik kanyart.



A hullámok végén, ha nem is egyedül, de olyan környezetben találtam magam, akik finoman nem azt a tempót menték, ami nekem szimpi lett volna, és mivel nem akartam vissza venni a tempóból, ezért megint magányos harcosként küzdöttem az úton és próbáltam beérni, az előttem tempózókat. Az elkövetkező 10km eseménytelen tempózással telt, ha csak a „cuki autósofőr” nem volt esemény, aki előttem gondolt megfordulni, el is küldtem a felmenői közé, akik dolgozó lányokkal voltak megszimbolizálva. A frissítőn idén még csak le sem lassítottam. Majd a tavalyi vonatozós szakasz egyedül várt rám. Néztem hátra is, hátha ékezik egy „expressz” de nem jött. Kb. a szakasz végén a faluban jelent meg a korábbi vonatom hátulról, a „viszem lánnyal”. Na végre egy kis pihi. Szépen betettem a kereket, aztán had szóljon. Csakhogy jött a falu, ilyen meg olyan kanyarokkal. Az utolsó kigyorsításnál, a lány meg én is leszakadtunk az expresszről, meg a mögöttünk lévők is. Gyorsan beálltam a lány elé és mutattam, hogy tegye a kereket, én meg felviszem a cimboráira, de ő nem jött, hanem a többieket cipeltem magammal, rá a vonatra.
35 kilinél voltunk, jött megint egy hullám, ahol egy éve szétszedtem egy vonatot, most megpróbáltam ezt nem megtenni, ha már felértem az expresszre, csak az meg azért esett szét mert a lány nem jött. Elől maradt egy srác meg egy lány, meg jöttem én, na meg mögöttem a vagonok, bár ebben az esetben én is az szerettem volna lenni. Jőt a hosszú elnyújtott emelkedő, (most már kíváncsi lennék milyen rész marad ki?). Elől a srác kiállt oldalra, a lány kérdőn nézett rá, 

- Én vezessek?
- Nem feltétlen, vannak mögötted elegen! - jött a válasz.


Értettem én a szóból, bár ezekre éppen most értem fel, de mehetek is előre, hát legyen. 30 feletti tempóban kezdtem ezen az enyhe emelkedőn húzni az egész csoportot. Mögöttem hallottam amint két kollega egymással vitázik, hogy valamiért nem bírják rakni a kereket. Haladtam haladtam, megfogtam egy teljes pusztulaton lévő kollegát, meg láttam fent a dombtetőn is voltak még páran. Tempóztam, de a combom már azért elmondta, hogy „38 kilit mentél majdnem nyélen pár kisebb pihenővel, én ezt így nem adom neked”. Gondoltam ideje kiállni az élről, mielőtt azonban kiborítottam volna oldalra ,hátra néztem. Mögöttem 100m-en belül senki. Na jó akkor nincs kiborítás, vissza kettő, aztán picit lassabban irány a teteje. A picit lassabb még mindig gyorsabb volt, mint akik előttem, illetve mögöttem érkeztek, így a hosszú egyenes végén begyűjtöttem egy újabb párt, majd a meredek lefelén utolértem még egy srácot. Ő is rohadt óvatosan ment lefelé meg én is, ráadásnak a villogó mentő is a mi környékünkön cirkált. A völgyben aztán ezt a srácot, meg még egy lányt hagytam magam mögött, hogy egy fiatal srác is meglegyen a következő emelkedőn. 43kilinél jártam, amikor az útra ki volt írva még 20km. Igen, kb. annyi végig hátszélben, inkább lefelé mint fel. Jó lesz. A lábaim jól mozognak, nem kell még nekik zselé sem, pedig ha tudtam volna mi lesz még…
Mielőtt a Zalakarosi főútra fordultam volna, utolért egy „expressz”. Hogy honnan a fenéből kerültek mögém az jó kérdés. De bőven kényelmetlennek tűnő tempóval érkeztek, de meg kell próbálni. Jött az elágazás, és úgy meglószolt az élen menő mindenkit, hogy öröm volt nézni, hallom mögülem, hogy megint valami pár van mögöttem, és a srác ordít a csajnak, hogy nyomja meg mert különben lekattannak a sorrol. Egy srác még a vonat eleje meg közém került, ő is próbált felérni, de hamar kipukkant, na gyorsan elé mentem, és feltempóztam az expresszre. 4.-nek álltam be, mögöttem még vagy 7-en. Úgy tűnt két srác megy az élen. Így jó lesz a pozíció, és bármennyire is úgy érzem meg kell indulni, nem szabad, ezek 34-35-tel zúznak, hiú ábránd, hogy elmegyek és nem mennek el mellettem mint állat. Majd hírtelen jobb nyíl, mi van? Ja akkor itt módosul a pálya a sárlavina miatt. Mivel tök egyenesen lett volna Zalakaros, ezért tudtam, így egy picit nőni fog a pálya, „akkor ezért volt 43-nál a 20?!”
A Kis-Balatonhoz érkeztünk. Lopva kinéztem a két tóra, és próbáltam nem elveszni a sorban. Soha sem jártam még itt. Olyan lazának, és már olykor lassúnak tűnt, de tudtam ez csak látszat, 34-el robogunk. Aztán autósor, bringa sor előttünk, elértük a 33km-es táv frissítőjét, ahol akkora piknik dzsembori volt, mint valami Sziget fesztivál. Még valami kabala állatt riportokat is készített, ahogyan el tudtam kapni, amint csíkként suhantunk el az ott álló tömeg mellett.
50 kilinél jártunk, amikor látom, hogy előttünk egy elég combos steig. A csapatom meg nem gyorsul előtte, sőt néha mintha visszavenne, pedig srácok kapaszkodnak fel azon is, előttünk. Na jó tudtam, hogy ez rohadt meredek ahhoz, hogy az ő csapásszámukkal ugorjam meg, kiléptem oldalra és nyomtam egy sprintet, hogy meglegyen a lendület, meg ezzel nyilván meg is rántottam a sort, bár az nem követett. Felfelé még elhagytam pár kollegát, az egyik megdöbbenve nézte hogy mit csinálok, majd fent visszavettem, hogy hátha megjön a vonat, de nem jött. Ezután jött némi kanyar kombináció, a végén végre megjött a vonat eleje, bár nem tudtam egyáltalán jön e mögötte valami, mert simán raktam rá a kereket a srácra. Csak megint jött egy 90-es kanyar, és a kanyarból úgy kigyorsított a srác, hogy megint 40 fölé kellett gyorsítanom, hogy visszaérjek rá. Ekkor már éreztem, hogy nem vagyok egyedül, de úgy látszik, közülük nem akaródzik vezetni. Közben az eső elállt. Valami piszok hosszú egyenesre értünk, ami tök síkon ment. 34-35-ös tempó és haladunk. Egy idő után látom, hogy a srác mintha kezdene behalni, mellé megyek:

-Vezessek?
-Ahogy érzed.”-jön a válasz, így előre megyek.


Hát egyből megkap a menetszél, de nyomom a tempót. Másfél kili után a srác visszajön előre. A többieknek eszük ágában sincsen dolgozni, lehet nem tudnak. Másfél kilóméternként cserélünk a sráccal, de azért többet van ő elől, szerintem nem szeret hátrébb menni, olyan mint én. A távolban vagy egy kilóméterrel előttünk meglátunk egy vagy 20-30 fős bolyt. Hogy ezek rövid vagy közép távosok az kérdés, de mivel rohadt messze vannak mi meg vagy 56km-nél vagyunk, úgyis esélytelen rájuk érni, de azért megyünk, amit tudunk. A hosszú egyenes átvált kanyargósabbra, amikor egy új srác áll az élre. Na végre már hárman vagyunk akik dolgozunk is, ez jó, a kb 15fős csapatunkból. Kb 1 kilit vezet, majd visszaáll, ekkor már majdnem 62 kilinél járunk, amikor mondja a csajának, hogy erre kb 8 kilivel hosszabb. Aha akkor még van hátra 6. OK az azért simán menni fog. A következő faluban valamiért mellettem van a srác, kérdezem tőle:

-És ezzel a kerülővel kivették a hegyet? 
-Igen. - jön a válasz.


Ok akkor jó lenne picit tempósabbra venni a 34-ből, megint az élre ugrok, és egy kisebb nem szándékos tempóváltás lesz, és megrántom a sort. Az meg jön utánnam, de érezhetően közelítünk a 30 főshöz. Sőőt nagyon közelítünk, már látom a rajtszámukat, ezek bizony közepesek. Szépen ledolgoztuk a hátrányt. A páros srác megszólal

-Ha befogjuk őket megpihenünk?!

Na majd azt még meglátjuk, gondolom magamban. Már csak én vezetek. A páros srác ismét megszólal:

-Kolléga, rossz a váltód?
-Picit kehézik de nincs vele nagy gond.- válaszolom.
-Csak mert kónuszon tolod. - mondja. Na mondjuk ez nem teljesen azért van gondolom magamban.


Végre megjövünk a 30-as boly végére, és tényleg picit beállok pihenni, bár a tempólyukat nézve, ez nem fog sokáig így maradni. Tényleg jó sokan vannak. Két kanyar jön jobbra, az egyikben tábla Zalakaros 4. Ok 4km, nincs benne a szőlőhegy, a második kanyar után letolom az egész bolyt. Ha jönnek jönnek, ha nem nem. Jönnek. Az élen menő srác, amikor elmegyek mellette és tempóból megyek tovább elmosolyodik, asszem jól jön neki hogy pihenhet. Később a célban meg is beszéltük, hogy ki volt, mert már 20km óta egyedül húzta a bolyt. Na a következő 4km az enyém lett. Sunyin emelkedett, de próbáltam 30 felett tartani picit a tempót. A Zalakaros tábla után jött csak felmenteni, ha azt annak szánták a többiek. Persze nem álltam be a sor végére, mert tudtam, ha nincsen hegy, akkor ez már a végjáték, úgyhogy a 3.-4. helyen megállapodtam, bár az egyik csávó nem tudom miért, de majdnem belelökött vállal az árokba, nem kellett volna ennyire kijönnie jobbra. Grrr.
Zalakaros, főút rövid bal kanyar, majd jobb, és valaki elkiáltja a tömegben „Köszöntök a szőlőhegyen mindenki!” Basszus…. Kb egy perc kellett ahhoz, hogy magamhoz térjek, ez a rohadék mégis benne maradt. Mondanom sem kell, a csoport szanaszét szakadt, a fele előttem, a többi mögöttem. Egyik srác mondja:

-Nem jártam még itt, ez nehéz lesz?
-Áááá, dehogy, olyan meredek, hogy 32/28-ban gyökketővel fogom rugdosni a pedállt.


És így is lett. Megint volt aki leszállt, én felrugdostam a gépet. De nem is a felfelétől, hanem a vizes fekvőrendőrős lefelétől paráztam, olyan éles kanyarokkal, hogy lehidalsz. Óvatosan mentem lefelé, aminek meg lett az a gyümölcse, hogy a két „tolós srácból”, az egyik szépen elém került. Nem tudtam annyira engedni, hogy utolérjem. Hál Istennek volt még egy lapos emelkedős rész, ott utolsó pillákból még elé bírtam kerülni. Na nehogy már egy ilyen utazó manó verjen meg. Igen ám, de a célegyenes előtti kanyarnál, ismét eljönnek mellettem, de most nem az utazó, hanem a srác, akivel vagy 20kilit vezettünk együtt. Gondoltam elengedem, de valahogy az nem én vagyok, ha harc hát legyen harc. A befutóban van egy rövid pár méteres emelkedés. Na ott kezdtem megtolni, a srác hátra nézett, látta hogy jövök mint a gőzvonat. Jobbra kizárt, balról előztem, majd húztam azért egy jobbost, és most nem engedtem ki, mint tavaly. 47-el robogtam át a célkapun, a srác nem ment el. Na azt hittem ott kell felmosni, de talpon maradtam.
Pacsi a srácokkal, duma a páros csávóval. Szokásosan „Te egy állat vagy” kijelentések és hasonlók. Na igen amikor 120 kilóval felfelé robognak el melletted, az mindig tekintélyes. Irány a frissítő. Ami szem szájnak ingere az ott van. Csak a teljesség igénye nélkül, csak hogy érezze néhány maraton szervező hogy ezt hogy is kéne. Szóval korlátlan fogyasztásra: banán, müzliszelet, nápolyi (csokis, citromos), keksz, citrom, alma, dinnye, szendvics, pogácsa, víz, izó, szőlőcukor, magnézium, 4 ízű dreher24. Én 12:30-ra értem be, és 18:30-ig az eredményhirdetés végéig ez a kaja ott volt. És annyit ettél belőle amennyit akartál.
Egyébként az eredményhirdetés sem volt semmi. Minden díjazott annyi tisztelet díjjal jött le, hogy segíteni kellett nekik. (mez, gps, ajándékcsomag, bukósisak stb) Sőt Blazsó Marci a hegyi részhajrá megnyeréséért, tiszteletdíjat és annyi karton sört vihetett magával, amennyit meg tudott emelni. Ja a tombolán meg a hosszúsok között kisorsoltak egy 1,2milliós chippolini országúti vázat, mindeni között egy gps-t, több Zalakaros 2 éjszakás páros félpanziós történetet, egy másik welness hosszú hétvégét, és egy 200 ezres treking kerékpárt. Kérdem én ez a verseny majdnem annyiba kerül mint egy top maraton, akkor hogy-hogy ott nincs ilyen díjazás?
Na és nézzük azért a tényeket is. 60 kilométer helyett kereken 75km, lett. A 320m szint helyett 520… De a lényeg 2:29-es idő, ami 30 feletti átlag, mint tavaly, és bár titkon szerettem volna 100-ba érni, de így is sikerült épp, hogy kicsúsznom, abszolút 105.-hely. Ja és egy olyan derékfájás hogy felegyenesedni sem tudok.
Imádom ezt a derbyt, ha nem lesz más dolgom, akkor jövőre szeretnék rajta indulni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

K3 ismét

A K3 egy olyan pontja az évnek, ami a fontos események között szerepel a versenynaptáramban. Idén azonban lévén viszonylag rossz időpontra volt kezdetben meghirdetve, elengedtem. Aztán szerencsére eltolták egy héttel, és mivel mi erre eltoltunk egy másik versenyt, egy fél évvel, ezért felszabadult a hétvége. Ha már szabad volt ideje társat keresni. Nyilván adott Csonti és elsőbbséget élvez, de abban biztos voltam, hogy kihagyja ezt a mókát. Adott lenne Robi is, és éppen ráakartam írni, amikor egy messengeres beszélgetésünk során valahogy szóba jött Bedő Csabival a derby, és kapásból mondta hogy jönne! Úgy gondoltam, ha Robit érdekli a verseny úgyis jelentkezik, és majd akkor max 3-an megyünk. (Mondjuk ebben az esetben én a lassú visszafogó csiga szerepét töltöttem volna be). Szóval volt csapat, többet nem is nagyon törődtünk a rendezvénnyel. Kicsit több mint egy héttel a rendezvény előtt, május 1.-én este felé, Csabika hív. „Szia, most toltak ki a műtőből, szolnál Mikinek hogy ne

Súlyban az erő

Súlyban az erő avagy „Celebnek lenni oly nehéz” azaz K3 a Mátrában   Tavaly félelmeteset mentünk Csontival a Bakonyban, az első K3-momon. Sokat beszélgettünk róla, rengeteg anekdota, érdekesség vett minket körül. A kérdés legfőképpen bennünk is az volt, hogy ez egy kicsúszott eredmény volt, vagy tényleg jók vagyunk ebben a műfajban? De tökmindegy miről volt szó, a vége mindig az volt, hogy idén is megyünk! Így amikor kiderült a dátum, már hívtam is elnyűhetetlen társam és mondtam neki; „Május 6, délután 5 körü,l valahol Budapesten felveszlek!” Persze az elmúlt egy év anekdotái nem múlhattak el nyomtalanul. Finoman kibővítettük az érdeklődők névsorát, lévén hogy a tájbringások egy része teljesen beizgult a versenyre, és el is jöttek rá szép számmal. Mondjuk ezzel még népszerűbbé tettük a versenyt, de öngólt lőve magunknak is hoztunk nem kevés kihívást. Hisz ha csak a számunkra ismeretlenektől eltekintünk, a nevezők között voltak a: Tűzoltók 4 keréken, a visszat

K3 mert kell

Immáron harmadszor tértünk vissza Csontival közösen a K3-ra! Idén is, mint az ezt megelőző két évben, a sprint távra esett a választás. A tavalyi Mátrai hegyvidék után nyilván szimpatikusabbnak tűnt a Vértes lankásabb lejtőivel találkozni, ráadásnak a Vértes azért kicsit sem ismeretlen azoknak, akik tájékozódási sportokat űznek, így bizakodva vághattunk neki az idei derbinek. Az MTBO-sok több csapatban is képviseltették magukat, így nyilván köztünk egy barátságos rivalizálás is kialakult. Itt volt Lavi-MM páros, Mozsi-Ipsics Laci-Dankó Pityu, Hidas Zoliék, Noémi-Béci páros, Gabi-Csabi és a fiai, na meg nyilván mi is. 12 óráson meg Ember Ágoston- Máthé Tomi, és a Száguldó Virágok Orsi vezetésével is neki vágott az idei K3-nak. Ránk már Csonti előzetes panaszi sem vetettek jó képet. Csonti az egy héttel korábbi Pannonon igen jól ment, de egész héten fáradtsággal küzdött, nekem meg a Pannon rendezése mellett, a Balaton marci 50km-e is a lábamban volt. Ráadásnak péntek délután elke