Ugrás a fő tartalomra

2 hétvége egymás után majd két hónap után


Sokáig azt gondoltam nem fogok írni semmit, az elmúlt két hétvégéről, pláne a Tipo Kupáról, már csak azért sem, mert nem akarok egy egyébként remek rendezvény általam picit nehezményezett dolgai miatt, bárkit is megsérteni. De elég sokat beszélgettem az érintettekkel, és azt gondolom, hogy akár le is írhatom. A mostani MAKÁKO meg, amire majdhogynem el sem mentem, ilyen picin múlott, meg megfelelően jó volt, az más kérdés, hogy én vagyok egy raklap kaki. Na de nézzük sorjában.

Tipo Kupa

Először is leszögezném, ahány ház annyi szokás, ahány térkép javító annyi rajz és értelmezés, de azért ha Magyarországon fel kéne állítani egy sorrendet, hogy kiknek a keze alól kerülnek ki a legjobb térképek, akkor Serdülő mögött, Mets Miki és Mozsár állnak, és ez nem sorrend, egyszerűen ők a legjobbak. Bár Serdülőben az a durva, hogy tudomásom szerint, még csak nem is gps-el javít, és a legdurvább, hogy nem bringázik, mégis az útminősítéseibe nem emlékszem mikor lehetett volna belekötni. A Tipo kupa térképe természetesen Mozsi keze munkája, és gyakorlatilag egy majdnem hibátlan térkép. Hogy miért csak majdnem, mert vannak olyan idióták, mint én, akik megtalálják, az utat ami nincs, kijelentik, hogyha a fűtől nem látják a rázós utat, akkor bizony az pöttyözött, és az egyértelműnek jelölt, nem jó helyen használt jelet, megpróbálják jól értelmezni, de nem megy nekik. Ettől függetlenül szeretnék csak fele annyira jól térképet rajzolni és készíteni, mint ez a három úriember.
A pályakitűzés meg emberfüggő. Van aki szinte behunyt szemmel tűz pályát, oda dob 8 pontot, összehúzza aztán azt mondja kész, van aki hetekig, hónapokig gondolkozik rajta, és rakosgatja milliméterekkel arrébb a pontokat, hogy a legtutibb pályákat kitűzze. Van, aki szándékosan szívatja az indulót, különböző fogásokkal, van aki azt mondja nézzétek meg a kedvenc helyeimet, ha ez a tájékozódási feladat rovására is megy, és van aki azt mondja, olyan pályát, olyan útvonalakat tűzök ki amin és is szívesen végig megyek. Én találkoztam már mindegyik kitűzéssel, meg egy pár fajtát már én is csináltam. A Tipon ez a nemes feladat Annának jutott, aki nem egy nyeretlen két éves, hiszen Master VB-re is tűzött pályát. Egyértelmű volt, hogy jó, gondolkodtató és fizikailag kemény pályák lesznek. Én utóbbitól tartottam picit, mert féltem, hogy Anna nem tud feltétlen a fizikailag gyengébb versenyzőkel számolni, és vagy ultra nehéz nekik, vagy esetleg túl könnyű és gagyi. Látva Ági pályáit a gagyi és túl könnyűt elvetettem, az más kérdés, hogy a magyar 40b-nek a hosszútávú pálya, pláne a szint része komoly túlélő versenynek tűnt, igaz ők bizony kihasználták a pénzüket időügyileg.

TIPO 1 szombat

Augusztus végéhez képest bejött a meleg, és ütött is. Rohadt meleg volt, tűzött a nap, és a kánikula tetőzött. Persze van aki ebben érzi jól magát, nekem momentán nem jön be, pláne, hogy vagy 3 órát kell a verseny előtt a prérin aszalódni, árnyék nélkül, és nem tudod eldönteni hogy beülj a kocsiba, vagy mi a manót csinálj a maradék idődben, amiből van bőven, pláne hogy még egy laza fél órával el is csúszott a rajt. Közben hallgatsz valami andalítóan béna zenét, ami nem igazán a tájbringához illik. Lehet, hogy a tájfutók szeretik ezt a fajta elalszom zenét, de a bringa az más. Még sem lehet valami chill outra rajtolni a Fire helyett egy monti versenyen. És hiába kértünk pörgősebb zenét, olyan volt mintha altatót vettünk volna be. A rajtba indulás előtt, aztán egy utolsó próba és egy sanda gyanú hogy ellenőrizzem a braint… hoppácska, ez furcsa, leengedett volna a teló, nem nem itt bizony nincs szabályzás. A frissen berakott brain konkrétan nem szabályoz, nincs, így apa kapott megint egy ringó hintót, ergó a hátsó teleszkóp konkrétan DH fokozatba került, igaz ez a teló legalább nem mozog olyan zsírra, mint amit kivetek, így mivel más választásom nem volt, muszáj volt ezzel menni, megjegyzem a terepen nem volt zavaró, felfelé ugyan kivette az erőt, de lefele kompenzált, síkon meg nem zavart. A rajt egy laza 8 km-re volt, végig a Velencei tavi bringaúton, a Tipohoz méltóan egy kocsmától 100m-re.
1-es kapásból betonon felfelé, ami ugye így azt jelentette, hogy meg kellett küzdenem a lengés csillapítással, majd irány egy tök egyenes úton végig, nem vitte túlzásba a nehézsége, gondolom ez volt a bevezetés. 


A kettest, na azt hagyjuk. Úgy mentem el a rekettyés által benőtt ösvény mellett, mint a huzat. Hátulról közelítettem meg a pontot, ahol a bozót úgy megtépett, hogy hétfőn a kollégák azt hitték macskával harcoltam. Máris beugrott két és fél perc hiba. De jött a 3. Ez az amit fingod nincs, hogy csinálj. Vissza az egyesen keresztül? Elég szimpatikus lenne. Vagy az 5-ön át, nagy kerülőnek tűnik. Vagy a legrövidebben, de ott meg van a térképen 2 db lila X, aminek a jelentése, hogy nincsen az útnak vége, vagy áthaladhatatlan akadály van rajta vagy ilyesmi, kiderült itt ez letiltás akart lenni, de nem is kacérkodtam vele, az 5 nek kerültem. Odáig ok is volt, amíg nem értem el a hadi utat, az viszont, egy értékelhetetlen XCO ösvény volt, hol homok, hol bucka, hol sodrós oldaltartás, és ráadásnak felfelé. Éreztem, hogy ez hiba volt. Minden estre felszenvedtem magam, és megfogtam ezt a pontot is, hogy aztán a birkalegelőn találjak olyan utat, amit a térkép azért nem ábrázolt, mert véleményes volt, bár semmivel nem volt kevésbé látható mint a többi. Szerencsére az egyik szikláról visszapattantam, így a pont is meglett.

 Innen vissza a már ismert úton az 5-re, hogy nagy slunggal legyen meg a 6, ami azért volt csalafinta, mert a jó megoldás a megfordulás lett, pláne hogy rádőlt egy fa az útra ami ismét lassított. A 7 maga volt az ős szopás. Mindenképpen felfelé mentél, mivel én a térkép alján dózert láttam arra mentem, messze volt a dózertől, még a fullyval is rázott mint az istennyila. Hogy aztán fel mászhassak a szőlő legmelegebb útján, egy olyan pontra, ami minden úttól a maga bevezetőjén saccra 400m-re volt, és lévén zsákutca volt, így ugyanezen az úton vissza ugyanannyit. De a megpróbáltatásoknak nem volt vége, mert az észjáték most következett, egy olyan átmenet személyében, aminek konkrétan nem volt jó megoldása. Vagy vissza rodeózol a szőlőben, és mászol vagy 50m szintet utána, vagy keresel valami kis utacskákat, amiket momentán én ki sem tudtam olvasni a térképről, vagy mész egy zergebaszta ösvényen, ahol van egy apró 25-30m-es dombocska, amin olyan sziklakert van amiért a Lenzerheidei XCO világkupán megnyalnák a 10 ujjukat, hogy természetes módon is kialakulhat. Nekem ez utóbbihoz volt szerencsém, de legalább felülről érkeztem a pontra, még ha steigen meg is szenvedtem rendesen. Innen már csak egy laza legurulással számoltunk, és vége is volt. Háát nem kaptam keveset a csehektől, Zolitól talán egy 8 perccet, amiből kb 3-al tudok tájékozódási hibára elszámolni, ez van ennyivel erősebb, és könnyebb. Kornél is legyalázott, de csak 2 perccel és mivel így ő a harmadik helyen állt, volt esély arra, hogy esetleg összetettben másnap megcsípjek egy dobogót.

A verseny után fiesta, iránya  Sukorói, egyébként lezárt szabad strand, majd vissza az óriás lángosért amiből csak kettő volt, így én kénytelen voltam pizzát falni, mondjuk inkább azt mint lángost. Este meg visszaautóztam Veszprémbe még a vihar előtt. Mert ,hogy Ági osztálytalin volt, és másnap mindenképpen szerettem volna ha indul.

Tipo 2

Így, hogy a bringám himba lett, azért dilemma volt, hogy egy hosszútávon ez vajon ,hogy fog kinyírni. Persze minden attól függ, hogy milyen a pálya. A rajt még messzebb volt mint előző nap, de a jó hír, hogy az éjszaka átvonult némi vihar, és kellemes, olykor szemerkélő esős, felhős idő volt, bár várhatóan ki fog sütni a nap, és akkor megdöglünk. Már terveztem a rajtba menést, amikor leszakadt egy 5 percre az eső, úgyhogy azt megvártam. A rajt ugyanott volt mint 2 éve a célterület. A 1-es pont meg… visszafele. Most komolyan engem szívatnak, mert ugye a beton le volt tiltva, ugyanis tudott, hogy apa ebben az esetben úgy megfordult volna, ahogyan kell, mint azt megtette és ezen anno egy összetett magyar kupa győzelme ment el Pozsonyban. Kornél 4 perccel indult előttem, és már a második ketrecben álltam, amikor szembe jött velem. Na most vagy erre megy a kettesre az út, vagy ezt rendesen benézte. Utóbbi, mert ahogyan felvettem a térképet már tudtam, hogy ez bizony hátrafelé rajt. Megjegyzem, ha a rajt azon az úton lett volna, mint két éve a középtávon az opciók nem változnak de nem hátrafelé rajtolunk. Nézegetve az 1-est mindenképpen valahol szívás lesz, ha csak… és igen a bringa út nem volt letiltva, úgyhogy lerongyoltam rá, és így konkrétan nyertem az átmenetet, Kornél meg kb. 100m-el előttem fogta. Hogy mi volt a terve nem volt tiszta, nekem is volt a 2 re de emlékeztem, hogy a faluban a murváson a gyakorlótérig feltekerni, hogy aztán leessek a völgybe, az nem az én asztalom, így vissza a rajt felé a amerre jöttem. Igen ám csak a vétel útvonal nem ez volt, hanem be a faluba és egy egyirányú DH-n lefelé kellett volna menni. Ebben az átmeneteben minimum 4, de inkább 5-6 perc is benne maradt, nagy bosszúságomra. 

Majd jött az elkerülhetetlen mászás, ami nem az asztalom mostanában, mint a csiga másztam keresztül a volt gyakorlótéren, hogy ismét egy úttalan úton haladjak Szabó Csaba után, aztán előtt. Úgy behaltam, hogy leszálltam tolni, de körbe nézve gyanús volt a táj, az balra egy ösvény, akkor az a megnyílás a hármas zöldben az is ösvény lenne, igen az volt. Be rajta majd koppanásig irány a pont, ahol a cseh mezőny épp az erdőn csörtetett át, mert benézték, hogy melyik úton van a pont. Innen egy útvonal követéses száguldás jött… volna, ha a nyamvadt úton nem lett volna nyeregig érő fű, amitől nem láttad mi van alatta, én momentán ezt pötyivel jelöltem volna, de akkor is ez volt a vétel útvonal, hogy most már végkép olyan helyen fogjunk pontot, ahol nincsen út. (Mondjuk az én engedélyeimben mindig az szerepel hogy az utakat kerékpárral elhagyni tilos, de úgy látszik itt másféle szelek fújtak.) Ha már lejöttünk, másszunk is vissza. A területet jól ismertem, mert a tavalyi osztrák edzőtábor is erre leledzett, így tudtam mit is nem vállalok be. Egyébként meglehetősen jó, éppen nem mezletépő területen bringáztunk ebben a nem rövid átmenetben. Az más kérdés, hogy nekem sikerült alulról is megszemlélnem a szederbokrokat, na meg a sarat. Innen a frissítőig csak lefele kellett száguldani, megint meglepő dózerúton, ami nem volt az, hogy a lovasok elriasszanak a vétel útvonalról. Bunyik Laci állt a frissítőn, akit megkérdeztem Kornél miben létéről, de nem látta még erre. Térképforgatás, és egy baromi hosszú tényleg gondolkodós átmenet. Kiválasztottam egy útvonalat, de ugye a szokásosan írjuk felül történet, amiről már leszokhatnák, mert mindig az első választás a legjobb választás címszóval, totálisan rossz felé mentem, és végig másztam valami kegyetlen hosszú völgyet, hogy felülről menjek vissza a pontra. Na ná hogy Kornél szembe jött velem, mint kiderült 8 percet dobtam el alsó hangon az átmenetben, ami soha és sehol nem fér bele.

 Innen ezért arra mentem, hogy valahogy Kornélt visszahozzam. Gondolom ő is így gondolkozott. De jött a hétvége számomra legfurcsább pont kihelyezésére. Felmész a terep tetejére, hogy ott bemenj egy zsákutcába, ahonnan még az úttól 100m-re a tisztás, ami egyébként szinte bringázhatatlan közepén legyen a pont. Ha még onnan érdemes lett volna, az erdőn át kirohanni érteném, de konkrétan nem, hiszen csak arra mehettél vissza, amerre jöttél. Ez egy tájfutó pont volt, nem tájbringás, konkrétan nem értettem, hogy miért. Na minden estre ezek után jött a hétvége leggarázdább átmenete. Ahelyett hogy letéptünk volna a célba, fel kellett menni a település tetejére. Igen ám, de merre? Én nem láttam semmilyen utat ami bekötött. Lehet, hogy a szemem nem jó, vagy a mély olivazöldben nem látom a beton utat, pláne az olyan ösvényeket, amin három lila áthúzás is van, de nem láttam megoldást. Illetve láttam. Vagy lemész a célig és vagy 150m emelkedéssel visszamászol, vagy átvágsz a nem tudni milyen zöldön. Én utóbbit választottam. Mondjuk elkövettem azt a hibát, hogy kihajtottam a térképet, és bevállaltam előtte egy olyan utat, amit nem kellett volna, de aztán szépen elértem a sziklatömböt s felmásztam a hegyoldalba. A morbid, Kornél éppen lentről érkezett a pontra, csak ennyit mondott: „Na erre kíváncsi vagyok?!” Innen már csak beton dh, amin nyertem az átmenetet, majd befutó és cél. Beérve több volt rajtam a véres folt mint a sima, szétkaptak az ágak mint állat. Annának azért elmondtam, hogy a tájbringa és a tájfutás között van különbség, ő erre azt mondta mivel Zoli 2 percet adott nekem azon az átmeneten, így tuti nem az enyém a jó vétel. Szerintem meg igen, csak hát az elején rossz felé mentem.
Minden estre jó kis derby volt, végül a 4 helyről nem mozdultam el, mert az egyik cseh feltámadt a hamvaiból. Kár hogy cseh kupához képest kevesen voltunk, mind csehek mind magyarok. Pedig remek terep, Anna jó pályákat tűzött, a strand idő pedig vonzó lehetett, de mégis alig 130-an tiszteltük meg a rendezvényt.

MAKÁKO 2019

A rendezvény komoly fejtörést okozott. Talán nem túlzás állítanom, hogy az anyagi helyzetem most éppen nem arról szól, hogy ilyen luxust, mint ez a derby, feltétlen megengedjek magamnak. De annyira vonz, ha valaki valamire időt áldoz, csinál valamit, akkor nekem ott kell lennem, hogy ezzel is megtiszteljem a rendező társaimat. Pedig a hosszú tekerések most annyira nem mennek. OK hogy körbe tekertem a Balcsit, meg a Fertő tavat. De mégsem érzem magamban egy MAKAKO szintű versenyhez az erőt. Illetve mivel az ősz eleje fullon van versennyel, így a gyerekeket sem szívesen hagyom otthon emiatt, mert besokallnak. Kigondoltuk, hogy mi lenne, ha Ági trailgatorral, Helkával elindulna, Boti meg persze itthon marad. De a tavalyi lódarazsak (amik idén nem voltak) és a brain saga, ezt is felül írta, hiszen egy himbálódzó bringával, nem hiszem, hogy el kéne indulni egy olyan rendezvényen, ahol saccra minimum 50kilit fogok tekerni javarészben betonon. Így maradt a fekete, pedig már érkezik valami a háttérben, de nem volt várható, hogy meg is jön eddig. Ráadásnak Boti is produkált egy vírusos megbetegedést így Ági, Boti és Helka maradt, én meg szombat hajnalban elindultam a Börzsönybe. Készülve, hogy az utolsó pillanatban érkezek, minden elő volt készítve. De aztán 9 kor már a helyszínen is voltam. Tavaly megszívtam egy pontot a végén, így úgy döntöttem ha idén van azért is megfogom.
11:09-kor el is dördült a rajt, majd pár perc múlva, már a völgy túl oldalán másztam felfelé a „Bugyi alja” nevű pontra. Lehet, hogy mehettem volna a kereszt felé is, de nem volt kedvem a tűző napon egy dózeren felmászni, így azt kihagytam. Laza 30 percnyi mászás után, néha gondolkodtam, hogy beülő és kötél is kéne, meg karabiner, elértem a gerincet, hogy megfogjam a pontot. Innen mentem a gennyára a „Túl közel de mégis távol” címűre, szerintem ennek miattam ez a neve. A további terv, hogy lezúgok, de látva, hogy útközben megfogható a „Kőrózsatető” így rástartoltam arra. 

Az elején minden rendbe is volt, majd a hajlott kanyar igen hosszú lett, és egyre rosszabb minőségű úton zötyögtem lefelé. Na itt jött ki, hogy a hátsó villája a gépnek nem merev, hanem rideg, olyan mintha betonból lenne. Így aztán szép lassan ereszkedtem, és vártam az útkeresztet, amikor egyszer csak a „Kemencei pincesornál” voltam. Mi??? De hát csak elmentem a pont mellett. Innen jött a „Zavaros” ahol felirat ugyan nem volt, de bejártam a környék útjait, csak jó helyen vagyok. Na és akkor most számoltam le két óra után a szintekkel, és elindultam „Újtelep”, „Hol a söröm”, „Dezertőr” irányába síkon, betonon, érezve a szembeszelet. Itt akartam megfordulni, de aztán végül kiszúrva, hogy nagyából 250 pont leledzik a hátsó körön, így azt is megcsináltam. A „Placcra” menet, megettek a szúnyogok. A „Kulipintyóra” menet ledobtam a bringát, hogy megtaláljam, bár meg nem találtam de mivel ott szívtam vagy 20 percet a környéken, gondoltam biztos érintettem. Innen irány a zöld ami egy remek droppos single track volt, Hont „Ibi” következett, hogy a „falu közöttet” is megtiszteljem. Innen jöjjön a „Kápolna”, ahol kezdtem érezni, hogy erőm fogyóban, pedig még 3 óránál sem vagyok, és ez a rohadék felfelé van egy prérin. A Kápolnától aztán át a legelő magánterületen a „Kappához”, hogy onnan megint kevésbé jelölt dózerutakon érkezzek Drégelyre, ahonnan a tavalyi fahídon irány Szlovákia. 

3 és fél óránál voltam amikor leültem egy padra, magamba erőltettem némi kaját, majd irány a hátszél. Igen ám csak a nyeregben ülni már nem tudtam, a lábam is érezte az SPD-t, éreztem, hogy a nap és az UV sugárzás szívja ki az erőmet. Ráadásul a „Kőhídnál” kifogyott a camelbackem is. Így aztán következő városban, ahol nem találtam kutat, végül egy fagyi és kóla kombóval próbáltam regenerálódni. 4:25-kor indultam el innen, hogy egy hosszú etappal megfogjam a „nagy semmit”, na meg végül a „Vámházat”. Utóbbinál kereken 5 óránál voltam, és a 90-es ribizlit meg kellett fogni. De legalább nem egyedül, hiszen Dixi és Gergő pont ott álldogált, így 3 an indultunk vagy inkább vánszorogtunk a szembe szél enyhe emelkedő kombináción. Dixi aztán elmaradt, de a sráccal innen együtt mentünk. Egy helyen én toltam a bringát, mondtam, hogy menjen de mondta hogy nullázta magát, én is. „Ribizli” meg volt, majd utána még a „Fészkes fene”. 32 percünk van, erő fogyóban, bevettem Matri által adott zselét. A faluban még vizet is vételeztünk. 28 percünk volt Kemencéből felérni. Bennem már csak a Kemencei strand tartotta a lelket. A srác mondta menjünk váltott vezetéssel. Na ez kb 10mp ig tartott, éreztem hogy nincs erőm. Mint akiből kiszívták. Tudtam nem érek vissza. Dobtam a francba. Narancs zónában vánszorogtam gyök kettővel. Aztán leszálltam és toltam. Ezt a 7km-ert kb 200m szinttel 1:10 alatt abszolváltam de lehet inkább 1:20-alatt. A séta bringázó lányok mentek el mellettem, meg Gergely próbált lelket tartani bennem. De a végére a görcsök is megjöttek. Nem tudom mikor merültem ki utoljára ennyire, de ez most sikerült.
Felérve a célba csak ennyit kérdeztem: „Orsi meddig van nyitva a Kemencei strand?” „7 kor még vannak bent jött a válasz. Úgyhogy bringa ledob, és lementem kocsival, akit kérdeztem az nem akart jönni, így egyedül mentem. Az más kérdés, hogy a bejáratnál összefutottam Dixivel, aki bringa nélkül sétálgatott, behívtam mondtam majd felviszem. A hideg víz nagyon jó esett, bár olyan görcseim voltak, hogy attól féltem a tus alatt esek össze. 20 percnyi vizes regenerálódás után, Dixit felkarolva indultunk volna, amikor megjelent Csaba, aki már tojt rá mikor ér fel, de neki ez a medence kell. Így ő is megfürdött.
Az eredmény? Hagyjuk. A buli jó volt igen. Mára kiderült hogy valszeg Boti vírusa bujkált bennem mert vasárnap estére nullára robbantam le. De sebaj, szeretem a MAKÁKOT de Orsi ,ha kérhetem legközelebb a strandon legyen a cél.

Remélem a vírus hamar eltűnik, mert jövőhéten Welten, ahol bizony értékes osztrák pontok találnak gazdára, és ha már elmentem Tirolba, jó lenne ha meg lenne az eredménye.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

K3 ismét

A K3 egy olyan pontja az évnek, ami a fontos események között szerepel a versenynaptáramban. Idén azonban lévén viszonylag rossz időpontra volt kezdetben meghirdetve, elengedtem. Aztán szerencsére eltolták egy héttel, és mivel mi erre eltoltunk egy másik versenyt, egy fél évvel, ezért felszabadult a hétvége. Ha már szabad volt ideje társat keresni. Nyilván adott Csonti és elsőbbséget élvez, de abban biztos voltam, hogy kihagyja ezt a mókát. Adott lenne Robi is, és éppen ráakartam írni, amikor egy messengeres beszélgetésünk során valahogy szóba jött Bedő Csabival a derby, és kapásból mondta hogy jönne! Úgy gondoltam, ha Robit érdekli a verseny úgyis jelentkezik, és majd akkor max 3-an megyünk. (Mondjuk ebben az esetben én a lassú visszafogó csiga szerepét töltöttem volna be). Szóval volt csapat, többet nem is nagyon törődtünk a rendezvénnyel. Kicsit több mint egy héttel a rendezvény előtt, május 1.-én este felé, Csabika hív. „Szia, most toltak ki a műtőből, szolnál Mikinek hogy ne

Súlyban az erő

Súlyban az erő avagy „Celebnek lenni oly nehéz” azaz K3 a Mátrában   Tavaly félelmeteset mentünk Csontival a Bakonyban, az első K3-momon. Sokat beszélgettünk róla, rengeteg anekdota, érdekesség vett minket körül. A kérdés legfőképpen bennünk is az volt, hogy ez egy kicsúszott eredmény volt, vagy tényleg jók vagyunk ebben a műfajban? De tökmindegy miről volt szó, a vége mindig az volt, hogy idén is megyünk! Így amikor kiderült a dátum, már hívtam is elnyűhetetlen társam és mondtam neki; „Május 6, délután 5 körü,l valahol Budapesten felveszlek!” Persze az elmúlt egy év anekdotái nem múlhattak el nyomtalanul. Finoman kibővítettük az érdeklődők névsorát, lévén hogy a tájbringások egy része teljesen beizgult a versenyre, és el is jöttek rá szép számmal. Mondjuk ezzel még népszerűbbé tettük a versenyt, de öngólt lőve magunknak is hoztunk nem kevés kihívást. Hisz ha csak a számunkra ismeretlenektől eltekintünk, a nevezők között voltak a: Tűzoltók 4 keréken, a visszat

K3 mert kell

Immáron harmadszor tértünk vissza Csontival közösen a K3-ra! Idén is, mint az ezt megelőző két évben, a sprint távra esett a választás. A tavalyi Mátrai hegyvidék után nyilván szimpatikusabbnak tűnt a Vértes lankásabb lejtőivel találkozni, ráadásnak a Vértes azért kicsit sem ismeretlen azoknak, akik tájékozódási sportokat űznek, így bizakodva vághattunk neki az idei derbinek. Az MTBO-sok több csapatban is képviseltették magukat, így nyilván köztünk egy barátságos rivalizálás is kialakult. Itt volt Lavi-MM páros, Mozsi-Ipsics Laci-Dankó Pityu, Hidas Zoliék, Noémi-Béci páros, Gabi-Csabi és a fiai, na meg nyilván mi is. 12 óráson meg Ember Ágoston- Máthé Tomi, és a Száguldó Virágok Orsi vezetésével is neki vágott az idei K3-nak. Ránk már Csonti előzetes panaszi sem vetettek jó képet. Csonti az egy héttel korábbi Pannonon igen jól ment, de egész héten fáradtsággal küzdött, nekem meg a Pannon rendezése mellett, a Balaton marci 50km-e is a lábamban volt. Ráadásnak péntek délután elke